معرفی ۱۲۰ نوع فتیش – بخش سوم

در دو نوشته قبلی (۱۲) از سری مقالات معرفی ۱۲۰ نوع فتیش، به شرح کلی فتیش و معرفی ۸۰ نوع فتیش پرداختیم. فتیش یعنی یک وسیله یا چیز یا موضوعی که باعث برانگیختگی جنسی شود. افرادی هستند تنها با رسیدن به یکی از انواع فتیش‌های خود می‌توانند به ارگاسم کامل برسند.

اطلاعات خیلى زیادى در این مقاله توضیح داده شده است پس ما انواع فتیش‌ها را بر اساس ماهیت آن‌ها دسته‌بندی کرده‌ایم. همچنین در ۳ پست در وبلاگ اونتاشگال منتشر می‌شود. اگر شما فتیش خاصى دارید که در این فهرست نیست، خوشحال می‌شویم در کامنت‌ها در مورد آن بنویسید تا دیگران هم اطلاع پیدا کنند.

هشدار: در ابتدا این هشدار را می‌دهیم که ممکن است برخی از این موارد برای بعضی خوانندگان منزجر کننده باشد. صرفا سعی کنید با آن‌ها آشنا شوید و نیازی نیست حتما همه این موارد را تجربه کنید یا با کوچک‌ترین نشانه‌ها تصور کنید دارای این فتیش هستید.


لینک عضویت در کلاب اونتاشگال
لینک عضویت ۱۰۰ نفر جدید

معرفی ۱۲۰ نوع فتیش – بخش اول

فتیش یعنی یک وسیله یا چیز یا موضوعی که باعث برانگیختگی جنسی شود. در اینجا بیش از ۱۲۰ فتیش رو به همراه معنی هر‌کدام فهرست کردیم. افرادی هستند تنها با رسیدن به یکی از انواع فتیش‌های خود می‌توانند به ارگاسم کامل برسند.

معرفی ۱۲۰ نوع فتیش – بخش دوم

بخش دوم مقاله معرفی انواع فتیش جنسی در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگرچه موضوع فتیش‌ها ممکن است برای بعضی افراد جذاب باشد، اما هشدار‌های لازم برای مدیریت این علایق نیز ضروری است. حفظ احترام و اطلاعات مناسب در مورد این علایق می‌تواند به تسهیل برقراری ارتباط و روابط سالم کمک کند.

فتیش‌های مرتبط با افراد و نقش بازی کردن

۷۹- فتیش خردسالی (Autonepiophilia) 

فتیش خردسالی شامل آنچه به طور معمول به عنوان «فتیش نوزاد بالغ» شناخته شده است می‌باشد. کسانی که درگیر این نوع از فتیش هستند از بازی در نقش یک کودک و مراقبت از او با پوشک، شیشه شیر، پستانک و حتی گهواره بزرگ لذت می برند. نوزاد بالغ‌هایی که از پوشیدن پوشک لذت می برند به AB/DL معروف هستند.

اگر یک نوزاد بالغ شریک و همراهی برای شیردهی به او در دسترس داشته باشد میتوانند بازی پرستاری بزرگسالان را انجام دهند.

۸۰- فتیش دلقک (Coulrophilia)

بله برخی افراد بسیار درگیر دلقک‌ها هستند و شوخی‌ها و میم‌های یک دلقک یک محرک جنسی برای آنها است. بعد از خواندن چندین داستان و روایت از دلقک‌های جنسی، میتوان دلایل زیادی را یافت که چرا این افراد به دلقک‌ها علاقه دارند.

برای برخی، آرایش شکل گرفته موثر است، احساس به کار بردن این نوع آرایش، و روشی که هویت فرد را می‌پوشاند. برای برخی دیگر ماهیت غیرجدی یک دلقک جذاب است و همچنین برخی دیگر به تحقیری که پس از خنده‌های یک دلقک در واکنش به اعمال شما صورت گرفته استناد می‌کنند. همچنین به نوع لباس و متعلقات همراه آن نیز اشاره شده است. بسیاری نیز می‌گویند این نوع فتیش از کودکی شروع می‌شود. اما این نوع فتیش به مانند همه فتیش‌های معرفی شده پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و هیچ سناریو واحدی که برای همه صدق کند وجود ندارد.

۸۱- فتیش مجرم (Hybristophila)

فتیش مجرم و تبهکار یک چیز واقعی است (فکر کنید وارد خانه فردی شوید و قصد دزدیدن شرت او را دارید) چیزی که ما در مورد این نوع فتیش صحبت می‌کنیم در حقیقت تمایل یک فرد برای برقراری رابطه جنسی با یک فرد خلافکار است. در این نوع از فتیش فرد علاقه دارد با کسی در ارتباط باشد که در اجتماع فرد خوبی شناخته نمی‌شود، دروغگو، خیانتکار و مجرم باشد و حتی یک انسان را به قتل رسانده باشد.

فتیش خردسالی

این موضوع توضیح می‌دهد که چرا بسیاری از قاتلان سریالی یا مجرمان خطرناک زمانی که در زندان هستند، نامه‌هایی زننده از طرفداران خود دریافت می‌کنند. دلایل احتمالی آن می‌تواند حاصل از تمایل به تغییر چنین مردی باشد، تربیت پسری که یک زمانی مجرم بوده است، یا تمایل به درگیر شدن در رابطه‌ای که هرگز نمی‌تواند به نتیجه برسد به خصوص برای افرادی که ارتباطات ناامن را دوست دارند و از عشق نافرجام لذت می‌برند. ویکی‌پدیا یک دیدگاه خوب درباره فتیش مجرم ارائه می‌دهد، که همچنین به آن سندرم بانی و کلاید نیز گفته شده است.

۸۲- فتیش کاکولد (Cuckold)

کاکولد فردیست که از سکس شریک زندگیش با فرد دیگری جز خود لذت می‌برد. در اینجا همسر او که زنی آزاد (hotwife) است در بیرون خانه با فرد دیگری که مردی بی پروا (bull) می‌باشد رابطه برقرار می‌کند و خودش در خانه منتظر آمدن او است یا در مدل دیگر شریک او در خانه و در حضور او با فرد دیگری رابطه جنسی برقرار می‌کند.

تمام اینها برای یک فرد کاکولد هیجان انگیز است. او از به اشتراک گذاشتن شریک زندگی خود و با برانگیختگی همسر خود با مرد دیگری به لذت می‌رسد و حس تحقیر و تسلیم شدن، او را هیجان زده می‌کند. در واقع این نوع از فتیش بسیار محبوب و رایج است و شما میتوانید فتیش کاکولد را در سایت‌های همسریابی پیدا کنید.

۸۳- فتیش مادربزرگ (Gerontophilia)

فتیش مامان بزرگ، یک کشش جنسی در افراد مسن است. داشتن رابطه با یک زن مسن در ابتدای تجربه‌های جنسی می‌تواند چنین فتیشی را در فرد شکل دهد. همچنین دیدن زیاد فیلم‌های پورن که مادربزرگ در آن نقش اساسی را دارد در شکل گیری این نوع از گرایش نقش دارد. حتی سایت‌های دوست‌یابی وجود دارد که نیاز این دست از افراد که این نوع فتیش را دارند پاسخ می‌دهد.

۸۴- فتیش ارواح (Spectrophilia)

تا به الان با یک روح رابطه جنسی داشته اید؟ خیر؟ خب این دقیقا چیزی است که ممکن است این نوع از فتیش را فعال کند. این موارد یا فانتزی دیدن و بودن در نزدیکی ارواح یا جذب تصاویر منعکس شدن از اینه‌‌‌ها شدن، همه در این نوع از فتیش می‌گنجد. ما که از واقعی نبودن ارواح مطمئن هستیم پس این نوع از فتیش تنها در محدوده تخیل و بازی‌های فانتزی ذهنی محدود است.

۸۵- فتیش غول (Macrophilia)

این نوع از فتیش، تمایل برای بودن با غول‌ها است و در بیشتر موارد این غول یک زن است که یک مرد در مورد آن خیال پردازی می‌کند. در اینجا یک مرد در مورد یک زن که بسیار بزرگ تر از اوست خیال پردازی کند و خود را در برابر او کوچک میببیند در این فانتزی زن سلطه‌گر است و حتی ممکن است او توسط زن خورده شود.

یک فیلم در سال ۱۹۵۸ به نام حمله زن ۵۰ فوتی – Attack of the 50 Foot Woman ساخته شده است که احتمالا برای کسانی که این نوع فتیش را دارند جذاب باشد. و شاید هم افراد بیشتری با این نوع فتیش را ایجاد کند.

۸۶- فتیش حیوان خانگی انسان (Human Pet)

برخی زمانی می توانند به هیجان بیایند که بر روی چهاردست پا راه روند و دور گردنشان نیز قلاده باشد. حیوان انسانی مطیع ارباب خودش است و برای غذا به او متکی است (روی زمین غذا می‌خورد). و مشتاق محبتی است که به صورت ویژه از صاحب خود دریافت می‌کند. در این نوع از فتیش بازی در نقش یک حیوان عنصر اساسی است و ارتباط زیادی با سلطه پذیری و مطیع بودن دارد.

۸۷- فتیش مامان (Mommy)

در ابتدا شاید این تصور ایجاد شود این نوع از فتیش به بازی در نقش کودک و بزرگسال مربوط است. اما بسیاری از افراد دارای این نوع فتیش چنین نقش آفرینی ندارند. در اینجا می‌بایست محبوبیت و جذابیت میلف‌ها و پیچیدگی‌های دوران بارداری و شیردهی را نیز در نظر بگیریم. گفته میشود بسیاری از افراد که دارای این نوع از فتیش هستند در مورد داشتن یک زن مقتدر و سلطه‌گر و یا مادر سلطه‌گر خیال پردازی می‌کنند. مادری که عاشقانه آنها را در حالی که بر روی زانو او نشسته‌اند با اسپنک تنبیه می‌کند. همین نوع ارتباط در حالت پدر/دختر  به صورت معکوس وجود دارد.

۸۸- فتیش هیولا (Teratophilia)

این نوع فتیش برای آن دسته از افراد است که عاشق هیولا هستند، که می‌تواند به کشش جنسی به افراد ناهنجار و بدشکل ختم شود. ویکی پدیا فهرستی از هیولاهایی که این افراد دوست دارند لیست کرده است از جمله پا گنده.

۸۹- فتیش بابانوئل (Santaphilia)

ما در مورد بابانوئل صحبت می‌کنیم. مردی تنومند و درشت با ریش و لباس قرمز و هدایای فراوان. شاید نتیجه خاطراتی در کودکی باشد، افرادی که این فتیش را دارند می‌توانند این خیال پردازی را دارند که شاید در لیست افراد نافرمان بابانوئل قرار دارند و سزاوار آن هستند که بر روی زانو بابانوئل رفته و اسپنک بخورند و یا در گوششان زمزمه‌های بابانوئل را بشنوند.

بابانوئل حالت مردانه‌ای دارد و به طور طبیعی سلطه‌گر است اما روحیه تعلیم و تربیتی دارد. جای تعجبی نیست که افرادی که این فتیش را دارند آرزوی شنیدن این جمله که پسر یا دختر خوبی بودند را دارند. اما بابانوئل واقعی نیست پس برای اقناع فتیش شریک جنسی خود نقش یک بابانوئل را بازی کنید.

۹۰- فتیش به افراد کوچک (Microphilia)

فتیشی که در آن، فرد به افراد کوچک یا اعضای بدن کوچک کشش دارد روی دیگر این فتیش به افراد بزرگ است. در این نوع فتیش تسلیم شدن و میل به کوچک بودن در برابر یک معشوق سلطه‌گر وجود دارد. برعکس آن شاید در نوع دیگر این فتیش فرد تمایل به کوچک شدن و یا آب شدن فرد دیگر در جلوی چشم خود خیال پردازی می‌کند.

۹۱- فتیش به افراد زشت (Ugly People)

این نوع از فتیش می‌تواند با فتیش هیولا که در بالا توضیح داده شد همپوشانی داشته باشد. این نوع از فتیش لزوما در مورد بدشکلی نیست همانطور که در تراتوفیلیا یا فتیش هیولا نشان داده شد. برخی افراد در این نوع فتیش تنها از نظر جنسی جذب دندان‌های بلند، بینی بزرگ یا پوست بد فرم می‌شوند. چیزهایی که از نظر فرهنگ عامه غیرجذاب تلقی می‌شوند. شاید با دیدن هیولای فرانکشتاین تحریک می‌شوید!

۹۲- فتیش خوش آشام (Vampire)

این نوع از فتیش می‌تواند شامل انواع رفتارها، لباس پوشیدن‌ها و بازی‌های که خون آشامی باشند را در بربگیرد. در این بازی، به دلایل زیادی میتوان تصور داشت با توجه به اینکه خون در بازی وجود داشته باشد خیلی خطرناک باشد. پس چه چیزی در این گرایش خوناشامی وجود دارد که افراد را برانگیخته و نگران می‌کند؟ تسلیم بودن در برابر گاز یک ومپایر، فانتزی زندگی ابدی، تشنگی برای مایعات بدن، لباس‌های گوتیک و دست ساز و … موجب گرایش به ایجاد یک بازی‌های عالی میشود.

۹۳- فتیش حفظ بکارت (Parthenophilia)

در حالیکه برخی افراد ترجیح می‌دهند شریک زندگی با تجربه‌ای داشته باشند، بسیاری از مردان و برخی از زنان فتیش و تمایل به حفظ بکارت دارند. این میل جنسی منجر میشود که یک پارتنوفیل به طور خاص دنبال افراد باکره برای سکس باشد. خوابیدن با یک باکره و احساس قدرتی که او اولین نفر بوده است، باعث تسکین خاطر و آرامشی می‌شود که با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نباشد. همیشه باکرگی به تنهایی جذاب نیست، بلکه بی تجربگی نیز جذاب است. برخی با کسانی که از نظر جنسی ناوارد یا خام هستند یا در سکس اشتباه دارند تحریک و برانگیخته می‌شوند که شاید‌‌‌هارماتوفیلیا یا فتیش به شریک بی تجربه داشته باشند.

تا زمانیکه رابطه جنسی با باکره با برخورد محترمانه و رضایت دو طرف بزرگسال باشد هیچ مشکلی در این نوع از فتیش وجود ندارد اما چنین مواردی نادر است. زمانی در این نوع فتیش مشکلی ایجاد می‌شود که کسی بخواهد برای رسیدن به آن پولی پرداخت بکند که به احتمال زیاد در این فتیش از یک باکره سواستفاده شده است.

بهترین گزینه برای ارضا این نوع فتیش نقش بازی کردن با شریک خود در قالب یک باکره است یا رفتن به اینترنت و دیدن چند پورن باکره، یا بازیگرانی که در این فانتزی بازی میکنند است.


فتیش‌های احساسی

۹۴- فتیش زنده به گور شدن (Taphephilia)

تاففیلیا به تحریک جنسی در فکر یا تجربه زنده به گور شدن اشاره دارد. در مورد این نوع از فتیش اطلاعات کمی وجود دارد اما با کند و کاو در گوشه کنار اینترنت میتوان افرادی را یافت به دلایلی با زنده به گور شدن تحریک جنسی می‌شوند. این فتیش ارتباط زیادی با کلاستروفیلی دارد. عواملی چون احساس درماندگی، محصور شدن و در نهایت تسلیم بودن موجب تحریک شدن افراد علاقمند به این فتیش می‌شود.

۹۵- فتیش باندیج (Bondage)

طناب‌بازی یا باندیج بخشی از BDSM است و بسیاری از افراد در زندگی جنسی خود آنرا انجام می‌دهند. وقتی در مورد فتیش باندیج صحبت میکنیم، در مورد افرادی صحبت میکنیم که به بند کشیده شدن نیاز دارند تا در رابطه جنسی خود احساس رضایت داشته باشند. کسی که علاقه به فتیش بانداژ دارد ممکن است مطیع یا سلطه‌گر باشد و ترجیح می‌دهد یا به بند کشیده شود یا کسی را به بند بکشد.

باندیج شدن انواع مختلفی دارد. مومیایی کردن، آویزان کردن، بستن طناب به صورت شیباری، بسته شدن در کیسه خواب مخصوص و بسته شدن با چسب پهن یا روسری ابریشمی. فردی که فتیش بانداژ دارد به بازیهایی که شامل هریک از این موارد باشد یا خواسته‌های خیلی خاص علاقمند باشد.

۹۶- فتیش پاشیدن و نشستن روی کیک (Cake Sitting)

این نوع از فتیش زیرمجموعه فتیش خیس و کثیف یا WAM فتیش است. افرادی که روی کیک می‌نشینند یا از دیدن نشستن دیگران بر روی کیک، زمانی که بافت نرم و لطیف آن له می‌شود لذت می‌برند در این گروه قرار دارند. افرادی که به سکس آشفته و کثیف علاقه دارند و نشستن یا پاشیدن کیک می‌تواند پیشرفت خوبی برای سطح فتیش خود بدانند. سطحی از آشفتگی و کثیفی مملو از کیک و متعلقات آن. پس از نشستن لیسیدن و یا پخش کردن تکه‌های کیک بر روی قسمت‌های مختلف بدن بخشی از کار است. این پخش کردن یا پاشیدن روی پوست بدن می‌تواند مربوط به هرنوع غذایی باشد آنهم به مقدار فراوان.

۹۷- فتیش سرما (Psychrophilia)

در زیست شناسی، سایکروفیل موجود است که در دمای پایین رشد می‌کند. در قلمرو فتیش، یک فرد ساکروفیل می‌تواند به دلیل سرما یا سرد بودن و یا مشاهده سردی دیگران تحریک شود. یک فرد دارای فتیش سرما هیچ مخالفتی برای سکس در هوای سرد یا بازی با یخ نداشته باشد و از آن لذت ببرد.

زمستان با برف‌‌‌ها و یخ‌هایش می‌تواند زمان مناسبی برای دوستداران این فتیش باشد.

۹۸- فتیش بودن در فضای تنگ (Claustrophilia)

در حالی که اکثر مردم عادی از حضور در فضای بسته و تنگ فراری هستند این افراد بودن در این شرایط جذاب و موجب تحریک جنسی آنها می‌شود. این فضا می تواند کیسه خواب، قفس، صندوق عقب ماشین یا هرچیز محصوری باشد و تجربه محصور بودن حالتی است که این فتیش را شامل می‌شود. کلاستروفیلیا چه به تنهایی و چه با شریک خود ریشه در درماندگی حاصل از فضای تنگ، حس اسارت و محدودیت‌های آن است که بر فرد تاثیر می‌گذارد.

۹۹- فتیش له کردن (Crush)

فردی که این فتیش را دارد با له کردن اشیا، حشرات و یا حیوانات در موارد شدید تحریک می‌شود این عمل چون معمولا با پا انجام می‌شود، همپوشانی با فتیش پا دارد اما روش‌های دیگری نیز وجود دارد.

له کردن نرم به خرد کردن اجسامی مانند غذا یا موجودات بی مهره اشاره دارد. له کردن سخت به له و خرد کردن حیوانات با مهره اشاره دارد که در اینجا توضیح بیشتری نمی‌دهیم زیرا به وضوح تجاوزی و بی رحمانه است و باید در حیطه فانتزی باقی بماند. بدیهی است این در مورد انسان‌ها نیز صدق می‌کند اما فتیش لگدمال شدن یا زیرپا گذاشتن جدای از آن است که به تفصیل توضیح داده شد.

۱۰۰- فتیش کثیفی (Salirophilia)

این فتیش در مورد هرچیزی که در مورد بهم ریختگی، کثیف بودن، ظاهر ژولیده داشتن، لباس کثیف داشتن، پخش کردن آرایش روی صورت و یا پوشاندن آن با مواد کثیف مانند مدفوع و ادرار است. منشا این خواسته که برای اینچنین فردی جذاب است، یگ چیز آلوده و غیرجذاب برای عموم مردم است و این چیزی است که یک سالیروفیل را برانگیخته می‌کند. کینک‌هایی که افراد با آن در این فتیش قرار میگیرند شامل : دوش طلایی، بازی با مدفوع، پوشاندن صورت با اسپرم و هر چیز خیس و کثیف است.

۱۰۱- فتیش مسدود شدن تنفس از دهان (Gagging)

این نوع از فتیش معمولا زنانی را که شریک او آلت تناسلی یا انگشتان خود را تا انتهای گلو او قرار می‌دهد درگیر می‌کند. بیشتر در فیلم‌های پورن که رابطه ته-حلقی نشان داده می‌شود می‌تواند منشا شروع این نوع فتیش برای برخی مردان باشد.

چه چیزی در این نوع فتیش آنرا جذاب می‌کند؟ احتمالا مکیدن عمیق آلت مردانه در حالیکه تلاش می‌کند همه آلت را در گلو خود فرو ببرد به همراه افزایش بزاق دهان و احتمالا استفراغ که همراه خود تحقیر و تسلیم شدن را نشان می‌دهد.

برای این نوع فتیش دهان‌بندهای توپی وجود دارند که داخل دهان قرار می‌گیرد و راه نفس کشیدن به بینی محدود میشد.

۱۰۲- فتیش هیپنوتیزم (Hypnosis)

هیپنوتیزم ایروتیک یا شهوانی که اغلب هیپنوکینک نامیده میشود، به استفاده از هیپنوتیزم به منظور تقویت احساسات جنسی، تلقینات جنسی یا افزایش نقش پذیری در سکس به کار برده می‌شود. با این حال در این نوع فتیش، خود هیپنوتیزم عاملی تحریک کننده است، این لذت را میتوان هنگام هیپنوتیزم کردن فردی یا هیپنوتیزم شدن یا تماشای مراسم هیپنوتیزم به دست آورد.

فتیش هیپنوتیزم شبیه فتیش کنترل ذهن است. فرد هیپنوتیزم شده کنترل خود را در اختیار فرد هیپنوتیزم کننده قرار می‌دهد این همان چیزی است که آرزو دارد. افراد مطیعی که در BDSM هیپنوکیک را تمرین میکنند تمایل دارند که توسط سلطه‌گر خود هیپنوتیزم شوند (چه در واقعیت چه در تخیل) تا از آنها بخواهد که اعمال کینکی انجام دهند. 

۱۰۳- فتیش مومیایی (Mummification)

مومیایی کردن یک نوع به بند کشیده شدن در بازی BDSM است. این فتیش هیچ ربطی به اتفاقات مصر باستان ندارد و همه چیز در مورد محبوس شدن، تسلیم شدن و احساس بسته بودن به صورت محکم در حضور تمام و کمال یک سلطه‌گر است. ابزاری که در اینجا استفاده می‌شود شامل بسته پلاستیکی، چسب پهن که برای باندپیچی و حتی گچ گرفتن استفاده می‌شود.

۱۰۴- فتیش اسپنک (Spanking)

اسپنک زدن نوعی بازی ضربه زدن به باسن است که در بین زوج‌‌‌ها حتی آنهایی که خود را بیشتر وانیل (سکس رایج) می دانند رواج دارد. اسپنک می‌تواند از ضریه‌های خفیف به پشت باسن گرفته تا ضربه‌های شدیدتر و حتی با وسایلی چون پارو و ابزار اسب سواری باشد.

آیا اسپنک زدن یک فتیش است؟ اگر رابطه جنسی بدون اسپنک رضایت بخش نباشد یا ناکافی باشد ممکن است تحت عنوان فتیش قرار بگیرد. خوشبختانه یافتن شریک برای اسپنک زدن در مقایسه با دیگر فتیش‌های نادر که با موانع زیادی رو به رو هستند، آسان است.

۱۰۵- فتیش غلغلک (Knismolagnia)

نوعی از فتیش برای غلغک دادن که خود زیرمجموعه بسیاری از کینک‌‌‌ها است. به عنوان مثال پترونفیلیا که خود نوعی برانگیختگی جنسی حاصل از غلغلک دادن با پر است و یا تیتاگنیا که لذت از غلغلک دادن دیگران است. چه بخواهید غلغلک دهید یا غلغلک داده شوید، این یک فتیش در مورد احساسات فیزیکی، کنترل و یا متضاد آن ناتوانی که با شادی و خنده مرتبط است. غلغلک دادن ممکن است حتی نیاز به ارتباط جنسی نداشته باشد و کاملا از روی لباس موجب شود فرد به ارگاسم برسد.

۱۰۶- فتیش لگد مال کردن (Trample)

این نوع فتیش در مورد قدم گذاشتن بر روی فرد یا لگدمال کردن اوست که می‌تواند با رضایت و مراقبت انجام شود. کسانی که علاقه دارند پادری باشند. تمایلات مازوخیستی دارند و از ماهیت مطیع بودن و اینکه بر روی آنها راه بروند لذت ببرند. تمایل به لگدمال شدن در ارضا جنسی شاید ناشی از تحقیر جنسی، درد و مطیع بودن در برابر یک فرد سلطه‌گر باشد.

احتمال همپوشانی دیگر کینک‌‌‌ها مانند شکنجه آلت و بیضه (CBT)، فتیش پا و مارکوفیلیا که در آن له و خرد شدن یا لگدمال شدن توسط یک زن غول آسا موجب تحریک میشود وجود دارد.

۱۰۷- فتیش خیسی و کثیفی (WAM)

پیش از این در فهرست فتیش‌های خودمان، ما فتیش و کینک پاشیدن و نشستن کیک را شرح دادیم. آن موارد زیرمجموعه فتیش WAM هستند، فعالیت و برانگیختگی که محبوبیت آن در بین مردم در حال افزایش است. در حالیکه فتیش پاشیدن، طیف مورد استفاده تنها شامل انواع مختلف غذا میباشد اما در WAM طیف گسترده‌ای از مواد کثیف، لزج، لباس‌های پاره که بر روی بدن با لباس یا بدن لخت پخش می‌شود و افراد از آن لذت می‌برند. موادی مانند خمیر اصلاح، گل، خامه، سوپ و … که تنها محدودیت موجود تخیل شماست.

چه چیزی در این نوع فتیش وجود دارد که افراد برای آن وسوسه می‌شوند؟ جدای از احساس لذت بخش دما و بافت آن ماده روی پوست، ممکن است عناصری از تحقیر که لذت بخش است نیز وجود داشته باشد. برای برخی دیگر شاید بحث زیباشناسی مطرح باشد و یا عده ای تنها آن را سرگرمی نابخردانه بدانند.


تابو و فتیش‌های غیرقانونی که هرگز نباید انجام شود

برخی افراد ممکن است این تصور را داشته باشند برخی از فتیش‌‌‌ها تابو هستند و نباید انجام شوند. این نگاه بیشتر از منظر اجتماعی مطرح می‌شود که منجر به تابو شدن آنها می‌شوند، در حالیکه فتیش‌های افراطی دیگری نیز در لیست ما وجود دارند که به هیچ عنوان نباید انجام شوند.

هرآنچه دوست دارید پیش خودتان تخیل و خیال پردازی کنید اما آنها را تنها در آنجایی که به آن تعلق دارند رها کنید، در یک تخیل یا یک سناریو از پیش تعیین شده توافقی، اگر نمی‌توانید توافقی انجام دهید (مخصوصا آنکه طرف خواب باشد یا مرده باشد و یا زیر سن قانونی باشد) یعنی نمی‌توانید آن را انجام دهید. اگر فتیش خود را در این لیست مشاهده کردید نیاز به آشفتگی و نگرانی نیست تنها کافیست به یک روان درمانگر مراجعه نمایید.

۱۰۸- فتیش قطع عضو (Apotemnophilia)

همانطور که قبلا در مورد فتیش‌های مرتبط با بدن ذکر شد، آپوتمنوفیلی یک نوع فتیش برای قطع یک عضو بدن است. نوع بسیار خطرناک که فرد را برای همیشه ناتوان می‌کند.

۱۰۹- خفگی خودکار اروتیک (Autoerotic)

بازی با نفس هنگام ارتباط با شریک جنسی به اندازه کافی خطرناک است اما برخی برای افزایش ارگاسم در حین خودارضایی خود به تنهایی محرومیت از تنفس را تجربه می‌کنند. به این حالت خفگی خودکار (AEA) گفته می‌شود که معمولا کیسه‌ای روی سر خود می‌کشند یا طنابی دور گردن می‌اندازند تا تنفسشان موقتا قطع شود و به اوج لذت برسند. با اینحال این حالت بسیار خطرناک می‌باشد و منجر به مرگ بسیاری از افراد شده است.

۱۱۰- فتیش آدمخواری (Vorarephilia)

فکر کنم نیازی نباشد بگویم چرا این نوع فتیش خطرناک است اما بله برخی افراد به فکر خوردن انسان‌های دیگر هستند. این فتیش زیرمجموعه فتیش vorarephilia یا vore است که فانتزی آن خوردن یک غذا به صورت درسته و کامل است و کسی که این تصور را دارد خود را یک مار یا حیوان عظیم الجثه میبیند که در حال غذا خوردن است.

اما Vore تنها یک فتیش تخیلی است. اما فتیش آدمخواری اصلا مورد تایید نیست و تحت هیچ شرایطی قانونی نمی‌شود حتی اگر توافقی باشد.

۱۱۱- فتیش حادثه (Symphorophilia)

سیمفوروفیلیا یک فتیش غیرمعمول است که در آن فرد در اثر یک حادثه یا تراژدی تحریک جنسی میشود، احتمالا توسط خود او صحنه سازی شده است. آتش سوزی، تصادفات ترافیکی می‌تواند آنها را تحریک کند. هیجان آن در آسیب جسمی یا مرگ یک فرد در آن حادثه نیست بلکه در خطر هیجان انگیز چنین کاری است.

این نوع از فتیش پس از فیلم تصادف در سال ۱۹۹۶ بر اساس رمانی از جی جی بالارد بیشتر شناخته شده است.

۱۱۲- عریان گردی (Apodysophilia)

این نوع فتیش معمولا در مورد به نمایش گذاشتن اندام تناسلی یا سایر اندام جنسی در اماکن عمومی و نیمه عمومی اشاره دارد. همچنین می‌تواند به داشتن سکس در مکان‌هایی اشاره کرد که در معرض دید عموم هستند که منجر به گرفتار شدن می‌شوند، این عمل اغلب ناپسند و ناشایست می‌باشد و به طور کلی خلاف قانون است.

اگرچه عریان گردی یک میل اختیاری برای به نمایش گذاشتن بدن است اما کسانی که در معرض این برهنگی قرار می گیرند می‌توانند رضایت دهند. اما هنوز این افراد راه‌های خلاقانه ای برای به نمایش گذاشتن خودشان پیدا می‌کنند.

۱۱۳- آلت‌مالی به افراد غریبه (Frotteurism)

اختلال فروتوریسم یک میل فتیشی برای مالیدن خود (معمولا ناحیه لگن یا آلت تناسلی) به افراد غریبه بدون کسب رضایت در ملا عام است. این عمل در جاهای تنگ مثل مترو برای افراد رخ می‌دهد. اما اگر این فتیش را دارید لطفا دیگر اینکار را نکنید یا برای کمک به خودتان از فردی کمک بخواهید زیرا این عمل تجاوز جنسی است و جرم تلقی می‌شود.

۱۱۴- بچه‌بازی (Hebephilia)

یک نوع فتیش برای سکس با کودکان در اوایل نوجوانی است معمولا بین ۱۱ تا ۱۴ سال است و عواقب شدیدی برای قربانی به بار می‌آورد. هر اقدامی در این راستا تجاوز و مجرمانه تلقی می‌شود.

۱۱۵- فتیش به محارم (Incest)

فتیش با محارم به دلایل زیادی تابو می‌باشد. برخی افراد تمایلات و افکار مصرانه‌ای پیرامون رابطه با محارم دارند. آنها با ایده مشاهده یا شرکت در رابطه جنسی با محارم مانند رابطه مادر و پسر تحریک می‌شوند. در دنیای پورن رابطه با محارم به عنوان یک فانتزی خیلی محبوب است و در بسیاری از پورن‌ها نشانه‌هایی برای آن است. در حد فانتزی خوب است و نباید تبدیل به واقعیت شود.

۱۱۶- فتیش قتل (Erotophonophilia)

این نوع از فتیش حاصل برانگیختگی است که به کشته شدن فرد وابسته است. این نوع قتل که به عنوان «قتل شهوانی» نیز شناخته می‌شود، شامل قتل‌هایی می‌شود که هنگام فعالیت جنسی، مثله کردن، آدم خواری و نکروفیلی رخ می‌دهد. این نوع فتیش در میان قاتلان زنجیره‌ای رایج‌ترین است.

۱۱۷- سکس با بدن مردگان (Necrophilia & Necrozoophilia)

یک نوع کشش و جاذبه جنسی به مردگان و اجساد آنها می‌باشد. این نوع فتیش در مورد حیوانات مرده نیز صدق می‌کند.

۱۱۸- پدوفیلی (Pedophilia)

یک اختلال پارافیلیا و روانپزشکی است. پدوفیل‌‌‌ها تمایلات جنسی و تخیلات و رفتار‌هایی دارند که منعطف به کودکان پیش از بلوغ می‌شود. برای قرار گرفتن در این طبقه‌بندی تمایل به کودکان باید خواسته انحصاری و اولیه باشد.

۱۱۹- فتیش خواب (Somnophilia)

 کشش جنسی به فردی که در حالت ناخودآگاه و خواب عمیق است می‌گویند. به آن فتیش زیبای خفته نیز می‌گویند. این پارافیلیا تهاجمی در نظر گرفته می‌شود زیرا فردی که در خواب یا بیهوشی قرار دارد نمی‌تواند پاسخگو یا رضایتی داشته باشد. به نظر می‌رسد این نوع از فتیش همبستگی بالایی با رابطه با محارم داشته باشد که می تواند به نکروفیلی تبدیل شود.

این فتیش در صورتی که با پارتنر انجام شود و وی از قبل در مورد آن آگاهی داشته باشد مشکلی ندارد اما معمولا بیدار شدن در وضعیت سکس خطرناک است.

۱۲۰- فتیش دستمالی (Toucherism)

در حالیکه در بالا فورتوریسم را توضیح، در اینجا و این نوع فتیش تماس و مالش البته با دست دخیل است که اغلب در مکان‌های شلوغ اتفاق می‌افتد. فرد مبتلا به این اختلال، باسن، سینه‌‌‌ها و یا ناحیه تناسلی فرد را می‌گیرد و لمس می‌کند که اغلب به صورت سریع اتفاق می‌افتد.

۱۲۱- چشم چرانی (Voyeurism)

یک چشم چران از تماشای دیگران هنگامی که درگیر رابطه جنسی هستند یا زمانی که برهنه هستند به ارضا جنسی می‌رسد. این فتیش به عنوان یک اختلال شناخته می‌شود، چون موجب استرس و ناراحتی افراد بزرگسال و کودکان می‌شود.

طبق تعریف، علت برانگیختگی ناآگاهی فردی است که خود بی خبر از آن است که تحت نظر است. با این حال می‌توان روش‌هایی برای رسیدن به ارضا این فتیش بدون آنکه خط قرمزی را رد کرد پیدا نمود.

۱۲۲- فتیش به حیوانات (Zoophilia)

جاذبه جنسی به حیوانات غیرانسان در این حیطه قرار می‌گیرند. مانند بسیاری از فتیش‌های دیگر مادامی که تنها در قلمرو فانتزی و تخیل بماند خطری ندارد اما اگر به رابطه جنسی با حیوانات منجر شود، غیرقابل پذیرش و غیرقانونی است.


ما به طور کلی سه دسته‌بندى براى تقسیم بندى فتیش‌‌ها داریم:

١- پارشیالیسم – Partialism: این دسته از فتیش‌‌ها مشخصا مربوط به داشتن فتیش جنسى در مورد عضوى از بدن به حساب می‌آیند که از نگاه عموم افراد این عضو جز اندام‌های جنسی به حساب نمی‌آیند. (مثل: پا، دست)

٢- آبجکتوفیلیا – Objectophilia: زمانى که فتیش/کینک یک فرد به نحوى نسب به یک وسیله است و حتی می‌تواند احساسات رمانتیک و عاطفی فرد را در بر بگیرد. (مثل: کفش، لباس چرمی، یه جسم یا در بعضى موارد احساسات رمانتیک میشه

٣- هایگروفیلیا – Hygrophila: به فتیش/کینک‌‌هایى اطلاق می‌شود که در طی آن فرد با مایعات یا ترشحات بدن تحریک می‌شود. (مثل: مایع منی یا واژن)

جهان فتیش‌‌ها بسیار وسیع و بدون مرز هستند. بسیاری از کینک/فتیش‌‌ها می‌توانند در دو یا چند دسته‌بندی قرار بگیرند برای همین ما چند گروه دیگر با نام‌های «پوشش»، «رول پلی»، «احساسات و حس‌ها» و «تابوها» را نیز به این فهرست اضافه کرده‌ایم.

این نوشته یک معرفی جامع از انواع فتیش‌ها است و اطلاعات گسترده‌ای ارائه می‌دهد. اگرچه موضوع فتیش‌ها ممکن است برای بعضی افراد جذاب باشد، اما هشدار‌های لازم برای مدیریت این علایق نیز ضروری است. حفظ احترام و اطلاعات مناسب در مورد این علایق می‌تواند به تسهیل برقراری ارتباط و روابط سالم کمک کند. به عنوان نکته‌ای مثبت، این مقاله می‌تواند به افراد کمک کند تا درک بهتری از چگونگی ابراز علاقه‌های جنسی داشته باشند.

توجه کنید قرار نیست که به همه این فتیش‌ها علاقه داشته باشید یا حتما آن‌ها را تجربه کنید. صرفا فتیش‌ها را بشناسید و از فتیش خود لذت ببرید. آشنایی بیشتر با جنبه‌های مختلف BDSM به شما در رسیدن به یک رابطه لذت‌بخش‌تر کمک می‌کند.

اونتاشگال – خرداد ۱۴۰۳
- نوشته: KinkLovers
- ترجمه: هامبل
- تاریخ انتشار: جولای ۲۰۲۳

نوشته‌های روزمره،‌ خاطرات و مطالب بیشتر از اونتاشگال را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام وبلاگ . تلگرام . توییتر

حمایت مالی از وبلاگ اونتاشگال


پادکست اونتاشگال را از CastBoxApple PodcastSpotify بشنوید.

بیان دیدگاه

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.