قضاوت مردهای زن ذلیل را متوقف کنید

من شریل میر – Cheryl Muir – به عنوان نویسنده داستان‌های رمانتیک، همیشه موضوعی ناشیانه را بزرگ می‌کنم . مثل قرار دادن یک فیل در اتاق، البته اگر بخواهید این کار را بکنید! اصلا درباره چه صحبت می‌کنم؟ فیلم و رمان Fifty Shades of Gray، که سال‌ها از انتشار آن می‌گذرد و کاملا نیز مربوط به مسائل جنسی است. میخواهم از قضاوت مردهای ساب‌میسیو صحبت کنم. مردهایی که از ترس جامعه، سکوت می‌کنند!

ترجمه آزاد عنوان مجموعه مقاله‌هایی در زمینه آموزش رابطه، شخصیت شناسی BDSM و سبک زندگی است که ترجمه و در وبلاگ منتشر می‌شود. این مقاله‌ها با هدف بیان واقعیت‌ها، دسترسی به منابع معتبر و درک بهتر گرایش سادومازوخیسم، ترجمه شده‌اند. از دوست عزیزم ماتیلدا که ترجمه این مقاله را انجام داده است، سپاسگزارم. اگر شما هم می‌خواهید در ترجمه‌های بعدی همراه باشید کافیست در صفحه تماس به من پیام بدهید.


لینک عضویت در کلاب اونتاشگال
لینک عضویت ۱۰۰ نفر جدید

این مقاله توسط نویسنده داستان‌های اروتیک و مشاور شریل میر، در آگوست ۲۰۱۶ در هافینگتون پست، نوشته شده و در وبلاگ اونتاشگال به فارسی برگردانده شده است.

مرد علاقه مند به زن سالاری

در طول نوشتن داستان جنایتی اروتیک خود، تعداد زیادی از مخاطبینم نظرم را درباره این رمان ارباب و برده‌ای معروف پرسیدند. یکبار برای همیشه دیدگاه خود را بیان می کنم.

  1. من نه کتاب‌ها را خوانده و نه فیلم‌ها را دیده‌ام.
  2. من به نویسنده احترام گذاشته و او را به عنوان پیشگام در نوشتن این سبک داستان‌های اروتیک می‌ستایم.
  3. این کتاب کینک را رواج داد و باعث افزایش علاقه به BDSM شد که در واقع این تحول مثبتی است.

مشکل هنگامی شروع می‌شود که خوانندگان از یک کتاب داستانی که پر از ماجراهای عجیب و پیچیده است به عنوان کتاب راهنما برای روابط خود استفاده می‌کنند.

من مطمئنم که ای.ال. جیمز قصد نداشت رمان پنجاه سایه خاکستری را به عنوان یک کتابچه راهنما برای مبتدیان BDSM ارائه کند. من همان قصد را برای کار خود تکرار می‌کنم. اجازه دهید به روش «این کار را در خانه انجام ندهید» اشاره کنم و به این نکته تاکید: اگر یک رمان اروتیک احساسات شما را در زمینه سبک زندگی ارباب و برده تحریک کرده، ابتدا تحقیق کنید و یاد بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که پروتکل و آداب را به خوبی فهمیده‌اید و مطمئن شوید که تمام فعالیت‌ها امن، متعادل و بر مبنای رضایت طرفین است. این موضوع درباره محیط نیز صدق می‌کند، خودتان و یا پارتنرتان را در فضایی که نا امن است قرار ندهید. و در آخر، با پارتنرتان قبل و بعد از رویداد صحبت کنید. از چه چیزی لذت برده است؟ چه چیزی را بیشتر یا کمتر می خواهد؟ آیا از نظر جسمی حالش خوب است؟ به آب، غذا، یا نوشیدنی ای شیرین نیاز دارد؟ نیاز به لطافت و اطمینان خاطر دارد؟ یا مدتی تنهایی برای پروسه ی پایین آمدن؟

برای مطالعه: افترکر یا مراقبت بعد از جلسه BDSM چیست؟

از موضوع اصلی منحرف شدیم، فیلم Fifty Shades of Gray باعث تمایل تعداد زیادی از زنان به سابمیسیو بودن در تخت خواب شد، که هیچ ایرادی هم ندارد.

گذشته از کسانی که به صورت درست، سبک زندگی BDSM را درک می‌کنند، من به طور مستقیم به میزان زیادی، احساس ننگ و سختی نسبت به نقطه مقابل طیف، یعنی مردان سابمیسیو ،را حس میکنم. مردانی که آرزوی داشتن نقش سابمیسیو را پشت درهای بسته دارند و این درست نیست و نباید بدین شکل باشد.

رابطه زناشویی کینکی

پیش از آن که بیشتر به این موضوع بپردازیم، جالب است اشاره داشته باشیم که یک بررسی کوچک تنها در اینستاگرام (سال ۲۰۱۶) نتایج زیر را نشان می‌دهد:

  • تعداد ۱۹۷۰۰۰ پست با هشتگ خانم ساب‌میسیو – submissivewoman
  • تعداد ۱۱۰۰ پست با هشتگ آقای ساب‌میسیو – submissiveman

آیا این مرا در یک سطح عمیق شخصی ناراضی می کند؟ بدون شک بله. من دوست دارم که عکس‌های بیشتری از سابمیسیوهای مرد ببینم اما این نکته اصلی نیست.

این تنها یک سرچ و تنها در اینستاگرام است، اما این قسمتی از مشکلی به مراتب بزرگ‌تر است و این نتایج آماری سطوح ابتدایی شبکه‌های اجتماعی، تنها ردی هستند بر عینکی پر از قضاوت و ننگ نسبت به تمایلات جنسی مردان. باید اشاره کنم که من فمنیست هستم. هرچند ممکن است تعجب کرده باشید، اما فمنیسم به دنبال برابری است و اینجا هم به دنبال همین هستیم.

در این مرحله از حرفه نویسندگیم، درباره «آمار مردان زن ذلیل و ساب‌میسیو» جستجو کردم و در نهایت یک مطالعه ثبت شده در سال ۲۰۱۳ درباره افراد شرکت کننده در BDSM پیدا کردم. طبق این مطالعه، ۶۱٪ مردان  منحصرا یا بیشتر دامیننت بوده  و ۲۶٪ آنها منحصرا یا بیشتر سابمیسیو بوده‌اند. ۱۳٪ باقیمانده را نیز سویچ در نظر میگیریم.

رابطه زناشویی کینکی و میسترس زن

آیا این نتایج برای برتری یا قضاوت خالص و کافی هستند؟ پس ننگ خارج از سبک زندگی چی؟

در طول سال‌های اول زندگی در لندن، خبر«رسوایی» یک شخصیت عمومی که در زندان و قفس خصوصی یک میسترس در محله‌ای در لندن پیدا شده بود، پخش شد. کلمات «منحرف» و «چندش‌آور» تیترها خبری را به لرزه در می‌آورد. نگاه‌های مخالفت کننده با او به عنوان یک شخص منتخب باعث شد که او مسیر خانه تا دفتر کارش را با سوییشرتی که بر روی سر خود انداخته بود طی کند تا از نگاه های تاسف بار مردم بر خود، پنهان گردد.

من نمی‌خواهم از زندگی جنسی سیاسیون دفاع کنم یا هر یک از انتخابات زندگی آن‌ها را تایید کنم اما چرا مورد سلطه قرار گرفتن و با رضایت تحقیر شدن یک زن در رخت خواب پذیرفته شده است و یک مرد نه؟

آیا نمی‌توان پذیرفت که یک مرد فوق‌العاده قدرتمند در جامعه و با مسئولیت‌های عظیم در زندگی روزمره واقعی خود، در واقع آرزو کند که وقتی درب اتاق خواب بسته می‌شود تمام این قدرت را تسلیم پارتنر خود کند؟ آیا نمی‌شود که یک مرد قدرمتند تمام قدرتش را به پارتنرش واگذار کند و همه چیز در اختیار شریک زندگی‌اش قرار گیرد؟ آیا نمی‌توانید همدم طولانی مدت او، و یا فردی حرفه‌ای باشید که او به صورت خصوصی طلب می‌کند تا فانتزی‌هایش را با وی زندگی کند؟ واقعا به من بگویید، مشکلش چیست؟

مرد اسلیو و میسترس

آنچه که می‌دانم این است که اگر می‌خواهیم کاملا برابر باشیم لازم است تا قلب‌ها و ذهن‌هایمان را بر نیازهای مردانی که از ترس قضاوت شدن، از ابراز عمیق‌ترین امیالشان به پارتنرشان خودداری می‌کنند، باز کنیم.

آقایون محترم: من شما را میبینم و قبولتان دارم. میتونید ساب‌میسیو هم باشید.

خانم‌های محترم: این احتمال را بپذیرید که بازی کردن فانتزی‌های کریستین گری تخیل شما ممکن است دورترین چیز از ذهن پارتنرتان باشد!

سال ۲۰۱۲ یک پارتنر داشتم که در اجتماع به شدت قدرتمند و دارای جایگاه بالایی بود. فقط در تخت میخواست مطیع و اسلیو باشه. این باعث شد در این زمینه تحقیق کنم و به این نتیجه رسیدم، BDSM میتونه حجم فشارهای بسیار زیاد افراد مسئولیت‌پذیر رو به شدت کاهش بده و خنثی کنه. به زبان ساده‌تر هرچقدر در اجتماع و محل کار استرس و فشار تحمل میکنند و دستور میدن، در تخت با هر اسپنک و ضربه و تحقیر، تخلیه میشن. این هم برای جنتل‌وومن‌ها صادقه هم جنتل‌من‌ها!

اونتاشگال . اسفند ۱۳۹۸ . آخرین یادداشت سال

نوشته‌های روزمره،‌ خاطرات و مطالب بیشتر از اونتاشگال را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام وبلاگ . تلگرام . توییتر . اینستاگرام شخصی

حمایت مالی از وبلاگ اونتاشگال


پادکست اونتاشگال را از CastBoxApple PodcastSpotifyGoogle Podcast بشنوید.

1 دیدگاه برای «قضاوت مردهای زن ذلیل را متوقف کنید»

بیان دیدگاه

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.