چگونه از رضایت در کینک، مطلع شویم؟

در وبلاگ اونتاشگال درباره رضایت زیاد صحبت کرده‌ایم و به این کار نیز ادامه خواهیم داد زیرا از نظر ما این یکی از دو قانون BDSM و تبادل قدرت در کنار قانون سوم ارتباط است. بدون رضایت شما BDSM ندارید، بلکه شما سواستفاده‌ای دارید که برچسب BDSM بر آن خورده است.

گاهی (شاید اغلب اوقات) جواب «بله»، تشخیصش آسان است. اما ما کینکی هستیم و برخی از ما گاهی می‌گوییم «نه نه نه!»در حالی که منظورمان «وای آره! خواهش می‌کنم بیشتر و خیلی ممنون!» است. پس واقعا چگونه باید بدانیم که کی رضایت داریم؟ این نوشته مخالفتی با صحت و درستی No means No ندارد.


مقاله‌ای که مطالعه می‌کنید در دسته‌بندی آموزش رابطه ارباب و برده قرار دارد و جولای ۲۰۲۱ در وبسایت lovingbdsm انتشار یافته است. ترجمه توسط ماتیلدا صورت گرفته است و در وبلاگ اونتاشگال منتشر می‌گردد.

لینک عضویت در کلاب اونتاشگال
لینک عضویت ۱۰۰ نفر جدید

رضایت در رابطه ارباب و برده و کینک - پای ارباب روی واژن

بپرسید و صحبت کنید

آخرین کاری که هرکس نیاز دارد انجام دهد، حدس رضایت طرف مقابل است. تا وقتی شک دارید توقف کنید. سریع‌ترین و راحت‌ترین راه پرسیدن است. ما اغلب  برای حفظ امنیت دراین باره با یکدیگر صحبت می‌کنیم. اما برای بررسی رضایت، اهمیت دوچندان دارد.

  • آیا می‌تونم ادامه بدم؟
  • آیا اینو می‌خوای؟
  • بهم یه رنگ بده!
    این یکی مدل مورد علاقه آقای John Brownstone است. از رنگ‌های چراغ رانندگی استفاده می‌کنیم و او می‌داند وقتی رنگ سبز می‌دهم کاملا موافقم.
  • می خوام [همه جوره بگامت]. نظرت چیه؟
  • بهم بگو الان چی می‌خوای.
  • می‌تونم چیزی که می‌خوای رو داخل آنالت کنم؟

راه‌های خیلی متنوعی برای پرسیدن رضایت وجود دارد. می‌توانید این موضوع را واقعی و بدون حاشیه بیان کنید یا می‌توانید در جلسه‌ای سکسی که برای یکدیگر ترتیب داده اید مطرح کنید. ما هر دو را پیشنهاد می‌دهیم، در واقع قبل از این که وارد فضای کینکی و جدی شوید رضایت را بگیرید و طی بازی نیز اطمینان حاصل کنید همچنان رضایت وجود دارد.

به زبان بدن توجه کنید

برخی افراد زبان بدن را واقعا خوب می‌خوانند و برخی نه و در حقیقت وقتی می‌توانید به آسانی بپرسید و صحبت کنید، «خواندن» خیلی ایده جالبی نیست. اما اطلاعات زیادی در اشاره‌های ساکت افراد وجود دارد. خصوصا زمانی که برخی کینکی‌ها (شامل بسیاری از سابمیسیوها) می‌گویند بله در حالی که آنچنان اشتیاقی ندارند – اغلب چون فکر می‌کنند بدون اهمیت به احساس خود، باید با هرچیزی که دامیننت‌شان می‌خواهد موافقت کنند.

همانگونه که ما از کلماتی برای برای بیان رضایت استفاده می‌کنیم، حرکات افراد هم می‌تواند پیام‌های خوبی داشته باشد. هرچه بیشتر با پارتنر خود بوده باشید، بیشتر این نشانه‌ها را درک می‌کنید.

  • ساکت شدن شخصی که خیلی پرحرف است
  • برقرار نکردن ارتباط چشمی ( نه به علت قوانین جلسه)
  • پس زدن شما
  • آرام‌تر از حالت عادی حرکت کردن
  • نشان دادن تردید به هر نحوی

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است کسی این زبان بدن را به نمایش بگذارد و همه آنها به اشتیاق و رضایت ارتباط ندارند. اما مهم است که وقتی چنین حرکاتی در کسی دیدید توقف کرده و بپرسید. درباره احساسش به شفافیت برسید. اگر در چیزی تردید دارد، آن را پیدا کنید. گاهی به خاطر جدید بودن چیزی اضطراب وجود دارد. گاهی ذهنیت‌ها  تغییر کرده و گاهی نیز هیچکدام از این‌ها نیست و شاید او با آن لحظه کینکی مشکل دارد.

رضایت در رابطه ارباب و برده و کینک - مستر و برده دختر

مطمئن شوید که هردو در یک فضا هستید

این روزها بخش عظیمی از صحبت‌های پیرامون رضایت به تمرکز بر روی رضایت مشتاقانه و آگاهانه تمرکز دارد. درباره اشتیاق نیز صحبت می‌کنیم، اما بگذارید اول به اگاهی بپردازیم. به جای کورکورانه رضایت کامل دادن، هردو (همه) اشخاص حاضر باید بدانند درباره چه چیزی توافق می‌کنند. مثلا شما می‌گویید «می‌تونم اسپنکت کنم؟» و پاسخ می‌گیرید «بله می‌تونی اسپنکم کنی.» در حالی که پیش از این باید اطلاعاتی میان دوطرف بیان شود.

  • این چجور اسپنکی خواهد بود؟ با دست؟ پدل؟ شلاق؟
  • ساب در چه پوزیشنی خواهد بود؟ روی پا؟ ایستاده؟ خم شده روی تخت؟
  • اسپنک چقدر طول خواهد کشید؟ تا تعداد ضربه مشخص؟ تا زمان حرکتی مشخص(مثل گریه کردن)؟
  • آیا درباره عوارض مرتبط با این نوع اسپنک صحبت کرده اید؟ کبودی ها؟ ردها؟ تعیین سیف وورد؟

هرچه مدت طولانی تری با یکدیگر رابطه داشته باشید ، کوتاه‌تر برای به اشتراک گذاشتن این اطلاعات بدون نیاز به مکالمه طولانی مدت زمان می‌گذارید. اما تا وقتی به آن سطح برسید، دائما برای یک دیگر بازگو کنید. این کار می‌تواند به همان میزان سکسی باشد که می‌خواهید.

«می خوام رو پاهام بخوابونمت و با پدل تا حدی که گریه کنی اسپنکت کنم دختر کوچولو.»

می توانید این مکالمه را با یک سوال ادامه دهید یا به پارتنر خود برای واکنش دادن زمان و فضا دهید. اگر واکنشی نشان نداد که رضایتش را واضح بیان کند، با سوالی مثل «نظرت در این باره چیه؟» یا «این چیزی هست که می‌خواستی؟» ادامه بدید.

چقدر اشتیاق لازم است؟

یک پارتنر برای دادن رضایت کامل چقدر باید اشتیاق داشته باشد؟ این همیشه به آسانی «اونا باید در مشتاق‌ترین حالت تو کل زندگیشون باشن» نیست. در واقع، لطفا هربار در انتظار آن نفس خود را حبس نکنید. مثل همه چیز‌های دیگر، اشتیاق می‌تواند در درجات گوناگونی حس شود. به شخصه برای من، این موضوع که چقدر هیجان و اشتیاق دارم اهمیت کمتری داشته و این که چقدر قاطع و مطمئن هستم مهم‌تر است. من می‌خواهم درباره انجام دادن کار مورد نظر ۱۰۰ یا حداقل ۹۵ درصد باشم. حتی ممکن است هنگامی که خسته ام و دلم خواب می‌خواهد بگویم بله، نه چون خیلی برای سکس کینکی هیجان دارم بلکه چون می‌خواهم این کار را برای جان بروانستون انجام دهم.

اشتیاق گاهی پیچیده می‌شود. من می‌توانم بگویم «آره حتما» و فوق العاده مشتاق باشم. شخص دیگری نیز ممکن است بگوید «بله فکر کنم» و احساس تردید کند. این از لحظات مهمی است که نیاز است بررسی صورت گیرد.

حد پایین اشتیاق: اگر نمی‌دانید پارتنرتان به این کار علاقه دارد یا نه، توقف کنید، بررسی کنید، مستقیما بپرسید و تا وقتی هرگونه شکی بر رضایت هرکدام وجود دارد ادامه ندهید. همچنین لزوما همیشه لازم نیست یک پارتنر از شور و شعف لذت بالا پایین بپرد تا رضایت خود را نشان دهد.

رضایت در رابطه ارباب و برده و کینک - مستر برده باندیج شده

فرصت «نه گفتن» را فراهم کنید

رضایت دادن یک چیز است. احتمال از دست دادن رضایت نیز وجود دارد. هردو پارتنر باید همیشه آزادی و توانایی ترک رضایت را داشته باشند. این کار می‌تواند با یک سیف وورد یا با گفتن « نه» یا «نمی خواهم» ساده رخ دهد. با وجودی که این کار صحیح است، همه با انجام دادنش احساس راحتی نمی‌کنند. چگونه نه گفتن را امن کنیم؟ دوباره، هیچ راه مشخصی وجود ندارد و تمام آن به اشخاص درگیر رابطه بستگی دارد  اما صحبت کردن امر کلیدی است.

  • به پارتنر خود یادآوری کنید هر زمان نیاز داشت می‌تواند نه بگوید یا از SafeWord خود استفاده کند.
  • درخواست رنگ کنید. این فقط تست اشتیاق نبوده و همیشه راهی برای سنجش تمایل است. قرمز به معنای توقف است و گاهی گفتنش، وقتی پرسیده می‌شود، راحت‌تر است.
  • وقتی پارتنرتان نه گفته یا از سیف وورد خود استفاده می‌کند آرام و فهیم باشید.
  • بعد‌ها هیچوقت شرایط را به روی پارتنر خود نیاورید. «می تونستیم کلی خوش بگذرونیم اما تو گفتی نه!» گفتن این حرف واقعا ناشیانه است.
  • در صورت نیاز رضایت خود را کنار بگذارید. مثالی بسازید که این کار می‌تواند با امنیت رخ دهد.
  • به پارتنر خود توضیح دهید که اگر بعدا بفهمید نمی‌خواست کاری را انجام دهد، از رضایت نداشتن او چه حسی پیدا می‌کنید. جان بروانستون اخیرا به من گفت اگر بفهمد در حالی جلسه را ادامه داده که من رضایت کامل نداشته‌ام بشدت ناراحت خواهد شد.

از همه مهم‌تر، در روش‌هایی که برای ایجاد امنیت نه گفتن استفاده می‌کنید استوار باشید. چیزی که بیشترین تاثیر را بر شخصی می‌گذارد چیزی نیست که یکبار می‌گویید، چیزی است که بارها و بارها تکرار کرده و انجامش می‌دهید.

نه گفتن در هنگام نیاز ایمن است، این کار بله گفتن در سایر اوقات را آسان می‌کند.

هیچوقت به دنبال فشار آوردن برای انجام کاری نروید. رضایت و لذت در هر شرایطی حال هر دو شما را خوب می‌کند. باز هم در مورد اهمیت رضایت در کینک و BDSM می‌نویسم تا تصور جامعه نسبت به «عمل متجاوزانه بودن BDSM» از بین برود.
متن عربی روی پای مدل و عکس عنوان: كفاية خلاص یعنی کافیه، بس کن!

اونتاشگال . تیر ۱۴۰۰ – – تصاویر از: Aistė Balčaitytė و Operuit Umbrosa

نوشته‌های روزمره،‌ خاطرات و مطالب بیشتر از اونتاشگال را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام وبلاگ . تلگرام . توییتر . اینستاگرام شخصی

حمایت مالی از وبلاگ اونتاشگال


پادکست اونتاشگال را از CastBoxApple PodcastSpotifyGoogle Podcast بشنوید.

بیان دیدگاه

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.