آموزش باندیج، یادگیری اولین گره طناب

بانداژ یا باندیج یا کلا طناب‌بندی، هنری که در آن شما یک فرد را می‌بندید و محدود می‌کنید. برای جلوگیری از اشتباه شدن با باندپیچی در پزشکی، ما در این وبلاگ بیشتر از واژه باندیج استفاده می‌کنیم اما بانداژ هم درست است. در این مقاله به شما اولین گره‌ای که در باندیج با طناب باید یاد بگیرید را آموزش می‌دهیم.

این نوشته در دسته‌بندی مهارت قرار دارد. در موضوع مهارت به شما هرآنچه که در طول جلسه ارباب و برده لازم دارید تا یاد بگیرید و ماهرتر شوید، آموزش داده می‌شود. برخی از مقالات این دسته به سبک ترجمه آزاد هستند که ترجمه و در وبلاگ منتشر می‌شود. از دوست عزیزم جزیره برای ترجمه، سپاسگزارم. اگر شما هم می‌خواهید در ترجمه‌های بعدی همراه باشید و یا پیشنهادی برای یادگیری دارید و حتی می‌توانید در تصویرسازی به ما کمک کنید، کافیست در صفحه تماس و همکاری پیام بدهید.

این آموزش در وبلاگ پت ریگز نویسنده کتاب «راهکار هوشمندانه بانیج با طناب» منتشر و در وبلاگ اونتاشگال به فارسی برگردانده شده است.

آموزش باندیج با پته ریگز
Pete Riggs

باندیج با طناب از گره‌های مختلفی تشکیل شده، اما اولین چیزی که هر شخصی باید آن را یاد بگیرد گره «Single column» یعنی تک ستون است. این نوع گره پایه و اساس هر کار دیگری‌‌ست که انجام می‌دهید.

این نوشته بیشتر برای افرادی است که دانشم را با آنها به اشتراک میگذارم، اما متوجه شدم که به ملموس‌تر شدن ایده‌های خودم در این زمینه نیز کمک می‌کند؛ به من کمک می‌کند تا متوجه شوم چرا به این گره‌ها علاقه دارم و از کدام یک از «استانداردهای» گره تک ستون بیزارم. با نوشتن این پست فهمیدم سه نوع «گره تک ستون» محبوبم کدام گره‌ها است و چرا به آنها علاقه دارم.

آموزش باندیج و بستن بدن با طناب
با یک گره تک ستون در خدمت شما هست!

این نخستین گره در بانداژ است که فکر میکنم هر کسی باید آن را یاد بگیرد زیرا اصولی را شامل می‌شود که اگر شما به طور مرتب دیگران را باندییج می‌کنید، مجبور هستید این اصول را بلد باشید.

گره تک ستون

اولین گره‌ای که در باندیج باید یاد بگیرید، «تک ستون» است.

چرا ستون؟ زیرا همان چیزی ست که بدن انسان از آن ساخته شده است. بازو و مچ شما ستون هستند. تنه شما یک ستون است. پاهای شما ستون هستند و همینطور گردنتان اما من شما را از باندیج سر و گردن منع میکنم، زیرا به طور کلی مردم برای زنده ماندن باید نفس بکشند.

بانداژ، باندیج، شیباری، طناب‌بندی یا هرچیز دیگری که شما به آن اسم صدایش می‌کنید؛ همه و همه در مورد بستن این ستون‌ها با طناب هستند. گره تک ستون در مورد چگونگی گره زدن یک ستون است، چه این ستون مچ دست باشد، چه ساق پا، چه تنه و یا هر قسمت دیگری از بدن اسلیو‌تان یا شما. این نقطه شروع شماست و احتمالا نقطه شروع بیشتر گره‌هایی است که روی پارتنرتان اجرا خواهید کرد.

چرا من از گره تک ستون استفاده میکنم:

همانطور که در بالا ذکر شد، برای شروع اکثر پیوندها بسیار خوب است و اولین قدم محبوب در شروع بسیاری از بانداژها است.

همچنین در پوزیشن «عقاب با بال‌های باز» نیز بسیار مناسب است؛ زیرا وقتی هر عضو بدن را به یکی از گوشه‌های تخت می‌بندید، یا یک عضو بدن را به چیز دیگری می‌بندید، این نوع گره آنها را کنار یکدیگر نگه می‌دارد و اهمیت آن نیز در همین است.

محدودیت‌ها:

گره تک ستون برای بستن یک عضو یا ستون عالی است؛ برای بستن دو عضو به یکدیگر بهتر است از «گره دو ستون» استفاده کنید. مثلا برای بستن مچ دستها به یکدیگر «گره دو ستون» عالی ست زیرا این نوع گره به پارتنرتان اجازه می‌دهد تا در مواقع ضروری به راحتی دستهایش را آزاد کند. برای امنیت بیشتر از «گره دو ستون» باید استفاده کنید.

چگونگی گره زدن:

امروزه چندین روش مختلف برای «گره تک ستون» وجود دارد؛ اما آنچه من میخواهم آموزش دهم همان روشی است که خودم از آن استفاده میکنم. به این نوع گره‌ای که آموزش خواهم داد «Burlington Bowline» گفته می‌شود و دقیقا توضیح خواهم داد که چرا از این روش استفاده می‌کنم.

نکته مهم این است که شیباری یک روش ساده از اتصال طناب را شامل میشود که سریع، کارآمد، زیبا و لذت بخش و بسیار جذاب است. تقریبا از دیگر سبک‌هایی که تا به حال دیده‌ام مرتب‌تر هست و شلخته نیست، با وجود اینکه می‌تواند پیچیده به نظر برسد ولی مبتنی بر مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و مهارت‌های بسیار ساده است که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا چیزی را خلق کنند که ظاهری فریبنده و متحیر کننده دارد.

من به محض یاد گیری این روش، عاشق سبک و استایلش شدم؛ بخشی از آن به دلیل جنبه زیبایی شناختی آن بود و بخشی دیگر به دلیل تاثیرگذاری بسیار زیاد این روش بود. به این دلیل است که من از آن استفاده میکنم.

در تصویر زیر حلقه طناب را مشاهده می‌کنید

۱. طنابتان را از وسط دولا کنید و یک حلقه بسازید، در بانداژ شیباری از طناب دولا شده استقاده کنید که بسیار کارآمد و سریع است. بیشتر گره‌ها از حلقه طناب شروع میشوند.

طناب مناسب برای باندیج
حلقه طناب

۲. مچ دست پارتنر خود، یا هر ستون دیگری که می‌خواهید ببنیدید را بگیرید و از حلقه طنابتان استفاده کنید، طناب دولا شده را حداقل دوبار به دور آن بپیچید (در اینجا اگر طنابتان دولا نشده باشد در این مرحله باید 4 دور طناب را بپیچید، به همین خاطر است که میگویم طناب دولا کارآمدتر است)

طناب مناسب برای باندیج و گره زدن
طناب دولا شده، دو دور به دور مچ دست پیچیده شده است

۳. توجه داشته باشید که من با حلقه طناب یک زاویه ۹۰ درجه، روی طناب‌های پیچیده شده درست کردم.

طناب مناسب برای باندیج و گره زدن
زاویه قائم روی طناب‌های پیچیده شده

۴. همانند آنچه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید عمل کنید؛ وقتی مطمئن شدید اندازه حلقه طنابتان کافی است آن را از زیر طناب‌های پیچیده شده رد کنید. چیزی که جالب است این است که وقتی حلقه طناب از زیر طناب‌های پیچیده شده رد میشود، مانع از تنگ شدن طناب می‌شود و در نتیجه منجر به کاهش گردش خون، کبودی، سایش، و علائم دردناک دیگر نمی‌شود. این یکی از نکات اساسی در هر نوع گره تک ستون است. استفاده از این نوع گره بدان معناست که احتمالا پارتنر شما راضی خواهد بود و مجددا برای تجربه آن به شما رو خواهد انداخت.

نکته مهم: برای اینکه طناب را از میان طناب‌های دیگر رد کنید، آن را «فشار ندهید»، بکشید. در این تصویر شاید به نظر برسد که من طناب را فشار می‌دهم اما اینطور نیست، من فقط گره را نگه داشته‌ام تا از آن عکس بگیرم. از انگشت خود همانند قلاب دوزی استفاده کنید، انگشت‌تان را زیر طناب‌ها بیاندازید و سپس حلقه را به بیرون بکشید. این روش بسیار آسان‌تر از فشار دادن طناب است.

باندیج کردن و گره زدن طناب
حلقه را از زیر طناب‌ها رد کنید

۵. در این نقطه از یادگیری ست که افراد مبتدی میخواهند سرشان را به جایی بکوبند؛ برای یادگیری این قسمت باید چند بار تمرین کنید تا به خوبی برایتان جا بیفتد. حلقه را در جایی که در تصویر قبلی بود نگه دارید، همانطور که در تصویر زیر میبینید، مثل من با انتهای دیگر طنابتان یک پیچ ساده ایجاد کنید. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید؛ انتهای آزاد طناب که آویزان است را همانند یک حلقه ساده‌ پیچ دهید و یک پیچ و تاب ساده ایجاد کنید.

آموزش باندیج و گره زدن طناب
یک حلقه بسازید

۶. حالا حلقه طناب را بگیرید و آن را از داخل پیچی که ایجاد کرده‌اید رد کنید.

آموزش باندیج و گره زدن طناب
فقط حلقه اولیه را از داخل سوراخ رد کنید

۷. و حالا دوباره حلقه را از زیر همان طناب‌های پیچیده شده رد کنید.

آموزش باندیج و گره زدن طناب در بی دی اس ام
دوباره حلقه را از زیر طناب‌های پیچیده شده رد کنید و مطمئن شوید که پیچ ساده‌ای که ایجاد کردید در طول این کار، همانگونه باقی بماند

۸. و بالاخره در آخر، حلقه را از پیچ بگذرانید و با کشیدن انتهای آزاد طناب، پیچ را سفت و محکم کنید.

آموزش باندیج و گره زدن طناب در بی دی اس ام
دوباره حلقه اولیه را از سوراخ رد کنید. حالا انتهای طناب را بکشید تا سوراخ بسته شود

۹. و حالا گره شما آماده است!

آموزش باندیج و گره زدن طناب در بی دی اس ام
در حالت ایده آل، نباید مقدار زیادی از حلقه طناب بیرون زده باشد، اما اگر اینطور نشد هم هیچ مشکلی وجود ندارد. تا وقتی که کارتان همانگونه‌ای که می‌خواهید پیش می‌رود، لازم نیست کمال گرا باشید.

چرا این گره؟

پیشتر نیز اشاره کردم که چندین روش مختلف برای «گره تک ستون» وجود دارد. من این نوع را یاد می‌دهم چون به دلایل زیر، همان چیزی ست که خودم انجام میدهم:

  1. گره زیبا و مرتبی است همچنین به شیباری شباهت دارد.
  2. گره کاملا صاف است؛ و این نکته در جذاب شدن و لذت بخش شدن بانداژ بسیار اهمیت دارد. گره‌های حجیم به چیزهای دیگر گیر می‌کنند.
  3. هرگز ندیده‌ام که این گره شل و یا باز شود و این نکته واقعا مهم است.

یک «گره تک ستون» دیگر نیز هست که معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ گاهی به آن «بولا بولا» یا «گره یوکی» میگویند. در این نوع گره، حلقه طناب فقط یکبار از داخل پیچ رد میشود؛ به عبارتی برای این گره فقط تا مرحله ۶ پیش میروید.

این نوع گره مشکلاتی دارد. وسایل مورد نیاز در این نوع گره با گره‌ای که آموزش دادم یکسان است، اما اغلب اوقات وقتی شما «بولا بولا» را امتحان میکنید، گره شل و یا باز میشود؛ بسیاری اصرار دارند که شل شدن گره به این دلیل است که «به درستی» انجام نمیشود. من اهمیتی نمیدهم، چیزی که من میخواهم یک گره تمیز، محکم، مرتب، منطقی و مناسب است.

ویدئو آموزشی برای یادگیری بهتر گره زدن

کلام آخر؛ شاید تعجب کنید که چرا گره‌ای که در تصویر آخر میبینید با چیزی که آموزش دادم یکسان نیست. دلیلش این است که من آخرین ترفند را برای یک گره شسته رفته و مرتب به شما آموزش دادم تا اگر زمانی لازم شد با عجله و خیلی سریع و اورژانسی گره را باز کنید، به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید.

دوباره به تصویر زیر نگاه کنید. چیزی که میبینید دقیقا همان نوع گره‌ای ست که به شما آموزش دادم فقط مناسب «با سرعت باز شدن» است.

در این «ورژن از گره تک ستون» هنگام گره زدن، در آخرین مرحله‌ای که حلقه را از داخل پیچ رد کردم و هنوز پیچ را سفت نکرده بودم، حلقه را دولا کردم که باعث شد هنگامی که انتهای آزاد طناب را کشیدم تا پیچ سفت شود، حلقه از دو طرف بیرون بزند.

باندیج چیست؟
یک مدل برای باز شدن سریع گره

بیایید فرض کنیم که فعالیت شما تحت تنش است و باید با عجله بانداژ پارتنرتان را باز کنید. در این نوع ورژن از گره که در آخر حلقه از دو طرف بیرون زده است، گره به سرعت شل میشود و شما قادر خواهید بود که مچ دست یا هر عضو دیگر پارتنرتان را آزاد کنید.

باندیج و طناب بستن یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های رابطه ‌جلسه BDSM است. در کنار این هیجان، امنیت و مراقبت از سلامت اسلیو نقش بسیار پررنگی دارد. در نوشته‌های بعدی به آموزش مهارت‌های بیشتری در این زمینه می‌پردازیم.

اونتاشگال . اردیبهشت ۱۳۹۹

نوشته‌های روزمره،‌ خاطرات و مطالب بیشتر از اونتاشگال را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام وبلاگ . تلگرام . توییتر . اینستاگرام شخصی

حمایت مالی از وبلاگ اونتاشگال


پادکست اونتاشگال را از CastBoxApple PodcastSpotifyGoogle Podcast بشنوید.

1 دیدگاه برای «آموزش باندیج، یادگیری اولین گره طناب»

بیان دیدگاه

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.