خودارضایی نوعی سکس سالم است!

مجبور هستم بیشتر وارد سکسولوژی شوم. چرا که افراد زیادی از جامعه دارای گرایش بی‌دی‌اس‌ام، با این مساله درگیر هستند. اصولا نمی‌دانند خودارضایی خوب هست یا بد. عوارض دارد یا باعث سلامت روان میشه؟‌ اصلا آیا می‌تواند برای تحقیر اسلیو به کار برود؟

لطفا تمام تخیلاتی که در نوجوانی در مدرسه و جاهای دیگه در مورد خودارضایی خوخوانده‌اید را دور بریزید. کور شدن چشم، فلج شدن، پیری زودرس. چروک شدن صورت، مشکلات استخوانی و هر چیزی دیگه که شنیدید. در این مقاله خیلی ساده و خلاصه به فواید ارگاسم و اهمیت آن بر آرامش روان و بدن می‌پردازم.

خودارضایی در خانم ها

تعریف سکس سالم و ایمن

از نظر روانشناسی و پزشکی سکس سالم و ایمن هست که شما هم از نظر بهداشتی امنیت داشته باشید هم روانی! یعنی برای استفاده از کاندوم ترسی نداشته باشید، از بابت سلامت جسمی طرف مقابل اطمینان داشته باشید و در کنار آن بدانید از سکس به آرامش می‌رسید. این به آرامش رسیدن مهم‌ترین نکته است. آیا شما سکس یا BDSM می‌کنید که به لذت و حال خوب برسید یا به دنبال اذیت کردن دیگری هستید؟

اگر در شرایطی قرار دارید که فرد مورد اعتماد وجود ندارد. برای مثال در سفر هستید و نیاز به تخلیه جنسی دارید. یا پارتنر شما در کنارتان نیست و به دنبال رابطه با فردی دیگر نیستید. بهترین و سالم‌ترین راه برای آرامش و لذت، خودارضایی است. تحقیقات زیادی در دنیا برای یافتن میزان افرادی که خودارضایی می‌کنند وجود دارد. من به صورت میانگین بالای ۷۰٪ برای مردان و ۵۵٪ برای خانم‌ها را در نظر می‌گردم. این درصدها، افرادی هستند که به صورت متوسط خودارضایی را تجربه کرده‌اند و به صورت مرتب انجام می‌دهند.

اهمیت سکس برای بدن

یکی از پایه‌ها و اصل‌های زندگی هر موجودی، اصل بقا است. اصل بقا به ما می‌گوید که به غذا، سرپناه، خانواده، سکس و امنیت نیاز داریم. سکس به منظور نیاز به حفظ نسل و موجودیت در هر جانداری وجود دارد و به نوعی این غریزه هر موجودی در دنیا است. سکس نه تنها نیاز ما به بقا را ارضا می‌کند بلکه سبب تخلیه روانی و آرامش ذهنی و به دنبال آن شادابی و نشاط بیشتر می‌گردد. دقیقا حسی که با غذا خوردن به دست می آوریم، باید با سکس هم به دست بیاوریم.

اما اگر چنین حسی به شما دست نمی‌دهد، باید به جمله اول مراجعه کنید. تمام تخیلات و توهمات که در کودکی، مدرسه، جامعه و محیط‌های دیگر برای نهی سکس گفته شده است، را دور بریزید. البته اگر با شریک زندگی خود آرامش جنسی ندارید بهتر است به یک مشاور مراجعه کنید.

خودارضایی

ارگاسم نشدن موجب بروز خشم می‌گردد

همانطور که گرسنگی به خصوص از نوع بیش از حد، باعث بروز خشم می‌شود، عدم ارگاسم جنسی هم چنین حالتی در شما ایجاد می‌کند. شاید بگویید «نه من کار می‌کنم و با ورزش خودم را سرگرم» اما در واقع در حال سرکوب نیاز خود هستید. آیا واقعا لزومی برای وارد کردن این حجم از فشار بر بدن وجود دارد؟

فروید به خوبی یکی از دلایل اصلی خشم‌های انسان‌ها را عدم برآورده شدن نیازهای جنسی دانسته بود. متاسفانه این وضعیت در جوامع اسلامی بیشتر دیده می‌شود چرا که حریم امن برای ارگاسم ساده جنسی وجود ندارد. یعنی مسیر ارگاسم و لذت جنسی باید از ازدواج بگذرد! و متاسفانه این وضعیت برای خانم‌ها بدتر هم هست!

خودارضایی چرا خوب است

اگر شما به هر دلیلی نمی‌توانید سکس کنید، بهترین پیشنهاد خودارضایی است. خودارضایی می‌تواند مثل یک مسکن طبیعی عمل کند و فشارهای روانی شما را تخلیه کند. تنها کافیست با یک دید مثبت به آن نگاه کنید. حتی اگر متاهل هستید، این کار می‌تواند برای شما مفید باشد! فواید پزشکی خودارضایی بسیار زیاد هستند که به یک مورد اشاره می‌کنم:

یک مطالعه از آقای دکتر سینا زرین‌تن در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نشان داد که خودارضایی، تورم عروق خونی بینی را کاهش می‌دهد و راه را برای تنفس طبیعی باز می‌کند. مکانیسم این عمل از طریق تحریک ماندگار دستگاه عصبی سمپاتیک است. نویسنده مقاله پیشنهاد کرد که: «می توان هر از چند گاهی [خودارضایی] کرد تا احتقان بینی بهبود یابد و بیمار می‌تواند تعداد مقاربت‌ها یا خودارضایی‌ها را بر حسب شدت علائمش تنظیم کند.» – منبع New Scientist

همچنین خودارضایی نوعی سکس ایمن هست. در مقاله‌های مربوط به سکس چت در مورد خودارضایی به کمک اینترنت بیشتر نوشته‌ام.

با توجه به درخواست‌های شما مخاطبین محترم، در مورد سبک زندگی‌های جدید و انواع روابط در کنار BDSM بیشتر می‌نویسم.

اونتاشگال . اردی‌بهشت ۱۳۹۹

نوشته‌های روزمره،‌ خاطرات و مطالب بیشتر از اونتاشگال را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام وبلاگ . تلگرام . توییتر . اینستاگرام شخصی

حمایت مالی از وبلاگ اونتاشگال


پادکست اونتاشگال را از CastBoxApple PodcastSpotifyGoogle Podcast بشنوید.

2 دیدگاه برای «خودارضایی نوعی سکس سالم است!»

بیان دیدگاه

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.