روش‌هایی برای شناخت دامیننت واقعی از متظاهر!

متاسفانه با این مدل افراد، چه مستر و چه میسترس زیاد رو به رو می‌شویم. افرادی که به دلایل مختلف خود را دامیننت می‌نامند اما در واقع به دامیننت بودن تظاهر می‌کنند و به عنوان غیرواقعی و فیک شناخته می‌شوند. همانطور که الساندرا نویسنده وبلاگ سبک زندگی دام و ساب می‌گوید «در ساخت سبک زندگی دام – ساب دامیننت‌های بزرگی را دیده‌ام، اما در مقابل آن‌ها افراد فیک نیز زیاد بودند. همچنین از سابمیسیو‌های زیادی درباره تجربه‌های وحشتناک‌شان با دام‌های بد شنیده‌ا‌م. حال متوجه شدم که یک مقاله درباره مقایسه دام‌های فیک و حقیقی ضروری است. یک دامیننت غیرواقعی ‌می‌تواند ویژگی‌های مختلفی داشته باشد، از شخص سست، فراموشکار و تازه‌کاری بی‌توجه گرفته تا شخصی که سواستفاده‌های فردی شدیدی از افراد انجام می‌دهد.»

اگر ساب هستید و می‌خواهید بدانید چگونه باید از نکات مهم و پرچم‌های قرمز یک دام غیرواقعی را بشناسید، پس حتما مقاله را بخوانید. همچنین این مقاله می‌تواند به دامیننت‌هایی که می‌خواهند از خصیصه‌های سلطه‌گرانه نامناسب دوری کرده و اعتماد برده‌هایشان را بدست آورند نیز مناسب است.

این نوشته در دسته‌بندی مهارت قرار دارد. در موضوع مهارت به شما هرآنچه که در طول جلسه ارباب و برده لازم دارید تا یاد بگیرید و ماهرتر شوید، آموزش داده می‌شود. برخی از مقالات این دسته به سبک ترجمه آزاد هستند که ترجمه و در وبلاگ منتشر می‌شود. از دوست عزیزم ماتیلدا برای ترجمه، سپاسگزارم. اگر شما هم می‌خواهید در ترجمه‌های بعدی همراه باشید و یا پیشنهادی برای یادگیری دارید و حتی می‌توانید در تصویرسازی به ما کمک کنید، کافیست در صفحه تماس و همکاری پیام بدهید.

این مقاله توسط الساندرا در سپتامبر ۲۰۱۹ در وبلاگ DomSubLiving منتشر و در وبلاگ اونتاشگال به فارسی برگردانده شده است.

شناخت دامیننت فیک - شناخت ارباب فیک

نکته‌ای برای رفع ابهام: این مقاله تنها یک راهنماست و اگر بر اساس غریزه خود به چیزی شک داشتید، می‌تواند در به نتیجه‌گیری به شما کمک کند. هرچند که اگر یک دامیننت تنها یکی از این خصایص را داشت لزوما به معنای بد یا فیک بودنش نیست. حتی کاملا آگاهم که ساب‌های بد زیادی نیز وجود دارند به طوری که بسیاری از این ویژگی‌ها برای آن‌ها نیز صدق می‌کند. مانند همیشه، در این مقاله هم دامیننت‌های زن و هم مرد و البته هم ساب‌میسیو‌های زن و هم مرد مورد بحث هستند.

به بررسی ۹ نشانه مهم در شناخت دامیننت‌ها و ارباب‌های متظاهر و فیک بپردازیم:

۱. در زندگی شخصی خود سلطه‌گر نیستند!

از نظر من این بزرگ‌ترین نشانه است که آیا یک نفر ‌آمادگی داشتن برده را دارد یا نه. در هر حال اگر شخصی نمی‌تواند زندگی شخصی خودش را کنترل کند، هرگز توانایی کنترل زندگی شخص دیگری را نخواهد داشت. لازم نیست لزوما مدیرعامل کمپانی شخصی خود یا کریستین گری باشند، اما باید در زندگی حقیقی خود به سطح عالی موفقیت رسیده باشند (بهترین خود و رضایت از آنچه که هستید). یک دامیننت باید اجزای زندگی خودش را کنار یکدیگر حفظ کرده و مسئولیت پذیر باشد. پس از آن است که می‌توانند مسئولیت زندگی شخص دیگری را برعهده گیرد.

۲. جدید و تازه‌کارند

نمی‌گویم که یک دامیننت خوب ممکن نیست تازه‌کار باشد، اما بدون شک اگر شخصی در زندگی تجربه‌ای نداشته باشد یا تجربه‌اش کم باشد، کمی باید درباره‌اش محتاط بود. طبق تجربه من اکثر دامیننت‌های فیک، تازه وارد بوده‌اند. آن‌ها گمان می‌کنند چون دوست دارند مردم را کنترل کنند و دختر یا پسری را می‌خواهند که هر زمان دلشان خواست با او سکس داشته باشند، دام هستند. اغلب اوقات نیز این افراد دانش‌شان را تنها بر اساس چیزی که در فیلم‌های پورن دیده‌اند قرار می‌دهند. در حالی که یک دام واقعی، حتی جدید، این سبک زندگی را به عنوان یک حرکت جدید با مسئولیت‌های زیادی که بر عهده‌اش است، می‌بیند.

 ۳. از اسم حیوانات خانگی استفاده می‌کند

نمی‌توانم بگویم که تا بحال چند بار توسط پسرانی که نمی‌شناسم «توله» خطاب شده‌ام. استفاده از اسامی‌ حیوانات خانگی مانند پرنسس، توله سگ و ماده سگ، قبل از آنکه شخصی را بشناسند، تنها یک پرچم قرمز نیست، این بی‌احترامی ‌محض است. هنگامی ‌که دامیننتی خودش را ددی یا ارباب می‌داند و از دیگران توقع دارد تا اینگونه صدایش کنند نیز، همینگونه است. اسم حیوانات تنها هنگامی ‌که شما در رابطه‌ای هستید یا هردو طرف بر سر استفاده از این القاب توافق کرده‌اید می‌توانند گفته شوند. اگر برای گفتنشان شک دارید، ابتدا بپرسید.

https://www.domsubliving.com

 ۴. آن‌ها چند پارتنری هستند

ورود به روابط چند نفره نیازمند احتیاط، دانش و تجربه زیادی است و نباید ساده گرفته شود. متاسفانه بسیاری از دام‌ها این موضوع را که آن‌ها می‌خواهند بیش از یک ساب داشته باشند از همان ابتدا مطرح می‌کنند. آن‌ها ممکن است از این سبک زندگی به عنوان عذری برای خوابیدن با افراد متعدد استفاده کنند. اینگونه افراد اغلب این عبارات را به‌کار می‌برند: «من مثل دامیننت‌های دیگه نیستم، نیازهایم خیلی زیادند و به بیش از یک ساب برای ارضایشان نیاز دارم.» یک برده هرگز نباید برای قرار گرفتن در یک رابطه چند نفره احساس فشار کند. دام باید قبل از گرفتن برده ‌ای دیگر، مطمئن شود به خوبی توانسته از یک نفر نگهداری کند.

این موضوع برای آن دسته از دامیننت‌هایی مهم است که به دنبال بهانه تراشی برای فرار از مسئولیت برده و رابطه خود می‌گردند. یعنی این گروه از دامیننت‌ها به جای لذت دادن به یک یا چند برده به صورت همزمان، به دنبال هیجان زودگذر از هر کسی هستند و سپس انتخاب نفر بعدی. سبک زندگی و رابطه باز یا اوپن رلیشن را با رفتار این مدت دامیننت‌ها اشتباه نگیرید.

۵. آنها به پول یا هدیه نیاز دارند!

این افراد اغلب کلاهبردار یا شخصیت «گربه ماهی» هستند. مثلا، ممکن است واقعا بخواهند به دیدن شما بیایند اما ابتدا برای بلیط هواپیما به پول نیاز دارند. یا مکررا برای ادامه «تربیت» یا بهبود سلطه‌پذیری از ساب خود پول یا هدیه طلب می‌کنند. درباره سلطه‌گری اخلاقی مالی که معمولا پس از دوره‌ای طولانی از اعتماد رخ می‌دهد صحبت نمی‌کنم. اما تنها به یاد داشته باشید که این وظیفه دامیننت است که ساب را ساپورت کند و نه برعکس.

سبک رابطه‌های BDSM و نحوه مراوده احساسی و مالی بسیار متوع هستند. برای مثال شما از وضعیت مالی خیلی خوبی برخوردار هستید و از یک مستر برای ارگاسم نیازهای مازوخیستی خود کمک می‌گیرید. هدیه دادن پول یا هر چیزی به مستر برای جبران لطف او، کاملا طبیعی، منطقی و عاقلانه است. اما در مقابل اگر یک مستر یا میسترس بدون هیچ رابطه‌ای برای اولین دیدار از شما چنین چیزی طلب کند، بهتر است در انتخاب خود تجدید نظر کنید!

۶. دروغ می‌گوید و در اعتماد خیانت می‌کنند

دروغ و خیانت کارهای بچه گانه‌ای بوده و اصلا نشانه شخصی با بلوغ شخصیتی و  قابلیت کنترل خود نیست. اگر دامیننت در رابطه‌ای هست و پارتنرش اطلاع ندارد که او شخص دیگری را نیز می‌بیند، این یک پرچم قرمز بزرگ است. این امر خودخواهی محض است و بسیاری از افراد توجیهش می‌کنند، چون نیازهایشان را برآورده‌ شده نمی‌بینند. در حالی که یک دام واقعی بیشتر از آنکه نگران لذت بردن باشد، دغدغه لذت دادن دارد.

ممکن است بگویند که سعی داشته‌اند به پارتنشان بگویند خوشحال یا راضی نیستند، اما آیا گفته‌اند انقدر ناراحت هستند که دست به خیانت زده‌اند؟ یک دام فیک از روبرو شدن با پذیرش مسئولیت اعمالش اجتناب می‌کند و اعتماد کردن به شخصی که دروغ گفته و خیانت می‌کند بسیار سخت است. یک دامیننت فیک برای توجیه اشتباهات خود، دروغ می‌گوید و در اعتماد خیانت می‌کند.

دقت کنید یک دامیننت واقعی از بیان واقعیت ترسی ندارد. او چیزی را برای از دست دادن نمی‌بیند و صداقت را سرلوحه رابطه خود قرار می‌دهد. یک دامیننت واقعی عزت نفس بالایی دارد و از اینکه به پارتنر خود بگوید به دنبال یک اسلیو جدید است، هیچ ترسی ندارد حتی اگر هیچوقت اسلیوی دیگر انتخاب نکند!

دامیننت و میسترس

۷. اطلاعی از اساس و پایه‌های BDSM ندارد

 بسیاری از دام‌های فیک می‌گویند که تجربه دارند اما زمانی را برای بررسی کلمه امنیت، لیمیت‌ها، ارتباطات و تمرین با برده اختصاص نمی‌دهند. ممکن است حتی ندانند که هر یک از این عبارات شامل چه چیزهایی می‌شود. ممکن است خود را اینگونه توجیه کنند و بگویند از آنجایی که تجربه دارند، خودشان می‌دانند دارند چه‌ کار می‌کنند و نیازی به لیمیت و کلمه امنیت نیست! این موضوع کاملا برخلاف پایه‌های BDSM است که در آن همه چیز باید «امن، عاقلانه، براساس رضایت طرفین» باشد. در هر رابطه جدیدی حداقل باید گفتگویی پیرامون پایه‌های رابطه باشد و ساب حق گفتن هر چیزی را دارد.

 ۸. تنها روی سکس تمرکز دارد

 احتمالا این رایج‌ترین پرچم قرمز باشد. یک دام فیک تنها مشتاق سکس به نظر می‌رسد یا اغلب به فعالیت‌های سکسی می‌پردازد. آن‌ها ممکن است از همان ابتدا که ساب را می‌پذیرند درخواست برهنگی یا وظایف سکسی برای ارضای خود داشته باشند. منظورم این نیست که اگر یک رابطه BDSM فقط در سکس هست یا اگر زوجی تنها در تخت خواب رابطه دام/ساب دارند، اشتباه است. اما اگر برده‌ای درخواست چیز ادامه داری بیشتری از یک رابطه جنسی داشته باشد، آن وقت است که همه چیز باید از نو ارزیابی شود. نشانه هشدار دهنده دیگری که نشان می‌دهد دام تنها به دنبال دریافت خدمات جنسی خود و ارضا شدن است، ندادن افترکر یا دادن افترکری اندک به ساب است.

مطالعه بیشتر: افترکر چیست؟

۹. ایجاد ترس و وحشت برای ساب

این اتفاق حتی در روابط وانیلی نیز ممکن است رخ دهد و نشانه‌ای از تجاوز است. این که دامیننت ساب را از خانواده و دوستانش دور نگه دارد یا به او بگوید اگر کاری را انجام ندهد ساب واقعی نیست، یک دستکاری خطرناک است. همچنین ساب هرگز نباید برای استفاده از کلمه امنیتش ترسانده شده و دیسیپلین و تنبیهات هرگز نباید در حالت عصبانیت خارج از کنترل انجام شوند. 

یکی از روش‌های ایجاد ترس، استفاده از اسکرین‌شات، عکس و موارد این چنینی برای نگهداری ساب‌میسیو در رابطه است. به بهانه پخش و انتشار تصاویر یا صحبت با خانواده و چنین تهدیدهایی، به اسلیو دقیقا تجاوز می‌کنند! این رابطه قرار است بر پایه لذت و به دنبال رسیدن به آرامش باشد. چنین دامیننت‌هایی بدون شک متجاوز هستند.

میسترس و اسلیو

سایر اشتباهات رایج سلطه‌گری

نشانه‌های هشداردهنده دیگری برای این که شخصی دام بد یا فیک است وجود دارد، مانند:

  • ارتباط و گفت‌وگو را متوقف می‌کنند یا بدون هیچ توضیحی خود را کنار می‌کشند.
  • از ساب به عنوان خدمتکارشان استفاده می‌کنند و اینگونه مجبور نیستند خود کارهایشان را انجام دهند. (ساب مادر شما نیست.)
  • همیشه به این موضوع که «تجربه دارند» اشاره می‌کنند (احتمالا سعی دارند خود را بهتر از چیزی که در حقیقت هستند نشان دهند.)
  • سادیسم شدید دارند و جلسات را خیلی طولانی پیش می‌برند.
  • عکس کیرشان را سریع می‌فرستند!

چگونه یک دام فیک را شناسایی کنیم؟

آسان‌ترین راه برای شناسایی یک دامیننت فیک این است که با آن‌ها صحبت کنید و ببینید طرز تفکرشان چگونه است. یک موضوع خوب برای پرسیدن این است که «دامیننت بودن برای شما چه معنی دارد؟» یا «آموزش شما شامل چه چیزهایی می‌شود؟» کار دیگری که یک ساب می‌تواند انجام دهد، درخواست مدارکی از ساب یا سایر اعضای جامعه BDSM است. اگر دام از دادن مدارک خودداری کند یا تنها بگوید ساب قبلی‌اش «روانی» بود، این پرچم قرمزی است که احتمالا دارد چیزی را پنهان می‌کند. در جوامع محدودتر مانند ایران، قابلیت انجام این کار بسیار پایین است.

همه دامیننت ها فیک نیستند

متاسفانه دام‌های فیک و بد زیادی در این جامعه وجود دارند، اما خبر خوب این که دام‌های واقعی نیز زیادند. امیدوارم بزرگترین چیزی که از این مقاله آموختید استفاده از غرایض و اعتماد به درک و بینش خود باشد. سابمیسیوها، لطفا نشانه‌های هشدار دهنده را به یاد داشته باشید، بهشان توجه کنید و هرگز از صحبت کردن نترسید. شما مجبور به کنار آمدن نیستید، چنین فردی شایستگی شما را ندارد و دامیننت‌ها، بدانید که بودن در این نقش یک مسئولیت عظیم است و متعهد شوید که برای اشخاص دیگر مثال خوبی در جامعه باشید.

تجربه بهترین کلید برای مهارت است. پیشنهاد میکنم حتی اگر تجربه ندارید این را صادقانه بیان کنید. صداقت باعث ایجاد اعتماد و رشد می‌شود. همه ما یک روزی ویرجین بوده‌ایم!

اونتاشگال . اردی‌بهشت ۱۳۹۹

نوشته‌های روزمره،‌ خاطرات و مطالب بیشتر از اونتاشگال را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام وبلاگ . تلگرام . توییتر . اینستاگرام شخصی

حمایت مالی از وبلاگ اونتاشگال


پادکست اونتاشگال را از CastBoxApple PodcastSpotifyGoogle Podcast بشنوید.

1 دیدگاه برای «روش‌هایی برای شناخت دامیننت واقعی از متظاهر!»

بیان دیدگاه

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.