آیا درد و فشار به رشد فردی کمک می‌کنه؟

به این باور رسیدم که اگر شما درد زیادی بهتون وارد بشه و بسوزید، از یک جایی به بعد ققنوس وار آتش میگیرید و دوباره از دل خاکستر زنده می‌شید. این یک موضوع و حرف جدید نیست. چندین قرن پیش هم مولانا بهش اشاره کرده و میگه اگر این وجود خودتون رو تخریب کنید و دوباره بسازید، سماوات میگیرید.

بمیرید بمیرید در این عشق بمیرید
در این عشق چو مردید همه روح پذیرید

بمیرید بمیرید و زین مرگ مترسید
کز این خاک برآیید سماوات بگیرید

یکی تیشه بگیرید پی حفره زندان
چو زندان بشکستید همه شاه و امیرید

خموشید خموشید خموشی دم مرگست
هم از زندگیست اینک ز خاموش نفیرید

خداوندگار عرفان، مولانا

در این چند ساله دوستان بسیار زیادی دیدم که بعد از شکست‌ها و مشکلات تونستن خودشون رو پیدا کنند. معروف‌ترین نمونه هم خانم‌ها یا آقایانی هستند که بعد از طلاق و جدایی خودشون رو پیدا کردن و با ایمان به خودشون توانستند مسیری برن که همیشه دنبالش بودن. کسانی که بعد از جدایی نتونستن این مسیر رو پیش‌ببرند، به نظرم هنوز این مساله حل نشده و دنبال سوال هستند و اینکه چرا این وضعیت رخ داد. باید زودتر به پاسخ‌ها برسند.

میسترس و شلاق

آیا ساب‌میسیو می‌تواند دامیننت شود؟

بله. کاملا امکان پذیر هست. در نوشته معرفی شخصیت سادیست به صفت شخصیتی قدرت اشاره کردم. در اینجا دوباره از این نمودار استفاده می‌کنم. یک شخص بر اساس محیط و موقعیتی که در آن قرار داره و همچنین شخصیت فردی و خانواده، طیف قدرت براش تغییر کنه. در نمودار پایین می‌بینید فرد بین ۴۵ تا حدودا ۷۰ قرار داره. افراد ساب‌میسیو پایین‌تر هستند ولی می‌تونند این بازه رو تغییر بدن.

نمودار ساب میسیو و دامیننت

یک مثال: شما یک آقا یا خانم با ظاهر رسمی، شیک پوش، با لباس سکسی، قد بلند و چارشونه و با جذابیت ظاهری و آراسته می‌بینید در کنار این فرد یکی نفر با ظاهر غیر رسمی و بی توجه به آراستگی می‌بینید. به صورت غیرارادی به فرد دوم حس سلطه گری و به فرد اول حس سلطه پذیری می‌گیرید. اینکه خود و دیگری رو هم‌رده کنید و در مورد ظاهرش قضاوت نکنید، یک مهارت ارتباطی هست.

شخصیت ساب‌میسیو تا یک حدی می‌تونه زور و سلطه رو تحمل کنه. از یک جایی به بعد کاملا منفجر میشه و این انفجار درونی باعث میشه احساس قدرت کنه و از فضا بخواد خارج بشه. عموما در جدایی‌ها چه از طرف مرد و چه زن ساب‌میسیو چنین وضعیتی رخ میده. خیلی مراقبت باشید اگر به پارتنرتون زیاد فشار میارید و زور می‌گید و هیچی نمیگه، هر لحظه ممکنه صبرش لبریز بشه!

با این حساب حتی اگر خودتون رو ساب‌میسیو معرفی میکنید بدونید که حدی از قدرت و سلطه در وجود شما هست که کافیه بهش توجه بشه.

پیشنهاد مطالعه: چرا مغز شما عاشق درد است و آن را لذت بخش می‌داند؟

ایجاد تغییر از محیط ساده‌تر از درون است

ایجاد تغییر دو منبع درونی و محیطی داره. اگر شما نمی‌تونید از درون تغییر کنید و رشدی که می‌خواهید رو برای خودتون ایجاد کنید، بهترین کار تغییر محیط هست. محیط یعنی فضا و محتوایی که بر شما تاثیر میگذاره. از خبرهایی که می‌خونید تا دوستانی که باهاشون در ارتباط هستید تا موزیک و فیلمی که دنبال می‌کنید. همه این موارد میشه شرایط اولیه محیطی. موضوعاتی مثل سیستم جامعه و کشور، وضعیت خانواده و موارد این چنینی لایه بعدی شرایط محیطی هستند. ما فقط به شرایط اولیه کار داریم.

پیشنهاد می‌کنم فیلم‌هایی ببینید که اصلا بهشون علاقه‌ندارید! موسیقی گوش کنید که همیشه ازش فرار می‌کردید و اشعاری بخونید که باهاش مخالف بودید. این یک نوع درد خودخواسته هست که ضرری برای هیچ کسی نداره و اگر ازش به خوبی عبور کنید، به توانایی و مهارت عدم قضاوت شما و پذیرش شرایط کمک بسیاری می‌کنه. بعد از این مرحله هست که می‌تونید به سمت دامیننت بودن پیش برید.

ساب میسیو محدودیت نیست

متاسفانه خیلی از ساب‌میسیوها فکر می‌کنند با تغییر کلی شرایط، میتونن به قدرتی که می‌خوان برسن. یعنی به سرعت میخوان شرایط کشور، شرایط خانواده، شرایط دنیا و خیلی چیزهای دیگه تغییر کنه تا خودشون به آرامش برسن! واقعا نمیشه. اگر در خودتون این تغییر و رشد رو ایجاد نکنید، ممکنه عمر شما به تغییر دنیا قد نده! وقتی تاریخ زندگی مردمان در نقاط مختلف دنیا رو بخونید، بیشتر به این باور می‌رسید که همه دوره‌ها، عمده مردم از حاکم خودشون بدشون می‌اومد!

با توجه به مواردی که ذکر کردم، شروع تغییر باید از خود باشه. یا اطلاعاتی که خوراک ذهنتون میشه یا نوع تفکرتون به دنیا. من پیشنهاد میکنم خوراک ذهنی رو تغییر بدید تا به رشد تفکر هم برسید.

اونتاشگال . فروردین ۱۳۹۹

نوشته‌های روزمره،‌ خاطرات و مطالب بیشتر از اونتاشگال را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام وبلاگ . تلگرام . توییتر . اینستاگرام شخصی

حمایت مالی از وبلاگ اونتاشگال


پادکست اونتاشگال را از CastBoxApple PodcastSpotifyGoogle Podcast بشنوید.

بیان دیدگاه

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.